2020. szeptember 20., vasárnap

Krémes linzerszelet

 Szeretem az ilyen  édességeket amiben lekvár és krém is van ezért mikor megláttam  Juditkánál eldöntöttem hogy ezt rövidesen elkészítem😀/kis változtatással készítettem úgy írom le/

Hozzávalók: tészta:  20 dkg finomliszt, 5 dkg  darált dió, 1 ek. kakaópor, 15 dkg  margarin, 5 dkg porcukor, csipet só, 1 tojássárgája, 1 kk. sütőpor, 1-2 ek. hideg víz ha szükséges, töltelék: lekvár  krém:1 tasak tejszín ízű pudingpor, 3 dl tej, 15 dkg margarin, 10 dkg porcukor, tetejére : darált dió

🌻

Elkészítése: Tészta hozzávalóiból tésztát gyúrtam nekem vízre nem volt szükségem majd fóliába tettem és fél órára hűtőbe pakoltam. Közben elkészítettem a krémet: tejet a pudinggal összefőztem hagytam teljesen kihűlni . Margarint a cukorral összekevertem majd a hideg pudinggal simára kevertem. A tésztát három részre vettem és egyenként kinyújtottam kb. 15x30 cm lapra  amiket sütőpapírral bélelt tepsibe téve előmelegített sütőben 180 C fokon  8-10' alatt  készre sütöttem és hagytam teljesen kihűlni. A kihűlt lapokat megkentem lekvárral a felső lapot is lekentem vékonyan és erre kentem rá a krémet. A tetejére darált diót szórtam/amit darálás előtt kicsit megpirítottam.😋 

📌nagyon finom a sütemény lányom által készített lekvárral töltöttem ( meggy és málna keverék) ami különösen jó volt hozzá:)

Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

Verus írta...

Huh, ez istenién hangzik, mindenképp meg fogom sütni én is! Köszönöm a receptet!🙂

Katalin írta...

Nagyon finom lehetett, főleg ilyen becses lekvárral 😄.

aranyos fodorka írta...

Jó ötlet, nem is túl bonyolult, és szerintem "csak" meggylekvárral is finom lesz - tekintve, hogy nekem nincs málna :-)

Éva írta...

Verus örülök tetszik, váljon egészségetekre!
Katalin köszi nagyon finom!
aranyos fodorka meggylekvárral is biztos finom nekem is csak meggylekvárom van de mivel kaptam ilyen meggy-málna keveréket miért is ne tettem volna ezt bele :)