2021. február 1., hétfő

Néró-klasszikus aprósüti

 Hasonló süteményt sütöttem már  (ezt is  ismerem )de ezzel a névvel  most készítem először fél adagból azt írom le😉


Hozzávalók:  12,5 dkg liszt, 12,5 dkg vaj/margarin, 5 dkg porcukor, 2 cs vaníliacukor, 1 egész tojás +  1 tojássárgájának  a  fele,   + 1 evőkanál liszt a tészta mennyiségének a feléhez a másik feléhez 1 evőkanál kakaópor, tölteni sárgabaracklekvár , kisült tészta tetejére étcsokoládé

🌻

Elkészítése: Margarint/mert én azzal készítettem/ a liszttel, kétféle cukorral és a tojásokkal  tálba tettem és simára összegyúrtam a tésztát. Kétfelé vettem, egyik feléhez hozzágyúrtam még 1 evőkanál lisztet a másik feléhez 1 evőkanál kakaót. A tésztákat  letakarva 1 órára hűtőbe pakoltam.  Mikor letelt az idő a kétféle tésztából  egyenként  kis gombócokat formáltam amiket sütőpapírral bélelt tepsibe raktam és tetejüket kicsit lelapítottam. Előmelegített sütőben 180 C fokon 8-10'-ig sütöttem. Mikor kihűltek  teljesen akkor kettesével  a lekvárral megkenve összeragasztottam. Most házilag készített csokival  csorgattam  meg a sütik tetejét  amihez 1 evőkanál víz + 1 evőkanál cukor+1 evőkanál kakaóport összemelegítettem  tűzhelyről levettem az edényt és 1,5 dkg margarint elkevertem benne😋

Jó étvágyat kívánok!

 forrás: innen

7 megjegyzés:

Erika írta...

Finom süteményt készítettél Évike ismét. Mi is nagyon szeretjük,és mikor milyen lekvárral ízesítem.

http://erika-konyhaja.blogspot.com/2017/04/nero-laktozmentes.html?m=0

Éva írta...

Erika köszi, megnéztem az általad készített sütit nagyon guszta és biztos finomak . Nem tudom hogy miért de én nem mertem bevállalni a nyomózsákkal készített változatát örültem hogy megtaláltam ezt:)

Évi - Ízek és utazások írta...

Nagyon finom süti lehet. Ebéd óta finomságról álmodozok, ez pont jól jönne. :)

Gerdi írta...

De szép így ez a süti, hogy felét kakaóval színezted! Legközelebb így fogom sütni, köszönöm az ötletet! :-)

Éva írta...

Évi köszi, finom sütemény szívesen megkínáltalak volna:-))
Gerdi köszönöm, nekem pedig a mákos meggyesed keltette fel a kíváncsiságomat:)

Okki írta...

Még soha nem készítettem Néró süteményt, pedig évek óta a listán van.
Ez most nem is tűnik bonyolultnak, és milyen jól mutat, hogy kétszínű. Tetszik. :)

Éva írta...

Okki ezzel a névvel még én sem , bár hasonló édességet már készítettem. Érdemes kipróbálnod mert könnyen elkészíthető és sokáig finom marad , ebből a kis adagból 30 db lett bár kicsikre formáltam a golyókat amit ellapítottam.