2021. december 1., szerda

Egyszerű tejfölös kifli

Hozzávalók 4 darab kiflihez:1 dl langyos tej, 1 evőkanál tejföl, 1 teáskanál só, 2 dkg olvasztott margarin, 25 dkg liszt, fél teáskanál cukor, 1 dkg friss élesztő

🍂

Elkészítése:  Kevés langyos tejbe tettem a cukrot  élesztőt belemorzsoltam kevés lisztet szórtam hozzá és hagytam felfutni . Kimért liszthez tettem a többi hozzávalót a már felfutott élesztővel együtt  és bedagasztottam a tésztát az olvasztott margarint közbe dolgoztam a tésztába. Letakarva hagytam duplájára kelni ez nálam kb. fél óra volt. Ezután enyhén lisztes gyúrótáblán négyfelé vettem a tésztát egyenként gömbölyítettem  majd letakarva 10' pihentettem.  A  megpihent tésztát egyenként  vékonyra  ovális formára  kinyújtottam  majd szorosan feltekertem és  kiflit formáltam  belőle . Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam ahol 20'-ig ismét letakarva pihentettem.  Közben előmelegítettem a sütőt 220 C fokra ,  a kifliket vizes ecsettel  alaposan  lekentem és beszórtam só és köménymag keverékével ezután sütőbe tettem ahol 25' sütöttem😋

Jó étvágyat kívánok!

forrás: innen 

7 megjegyzés:

Katalin írta...

Finom és guszta reggelihez valót sütöttél 😊.

Évi - Ízek és utazások írta...

Gyönyörűek lettek! Ki fogom próbálni én is.

Éva írta...

Katalin köszi valóban finom volt!
Évi köszi, sok sikert váljon egészségedre!

Gizi írta...

Nagyon guszta kifliket sütöttél, váljék egészségetekre.

Éva írta...

Kedves Gizi köszönjük szépen!

aranyos fodorka írta...

Szemnek is szépek, és gondolom, nem olyan nyúlós-rágós-felfújt izék, mint amit a boltokban manapság "kifli" néven lehet kapni. Azt nagyon nem szeretem...
Én inkább zsemlét szoktam sütni, az valahogy "praktikusabb" forma - könnyebb belőle egy reggelit készíteni.

Éva írta...

Kedves aranyos fodorka köszönöm, ez most külsőleg ropogós volt belül puha . Valóban hamarabb megformázható a zsemle néha azt is szoktam készíteni.