2024. január 30., kedd

Dödölle paradicsommártással "Ízőrzők" Úrkút

Hús mentes ételre vágytam ennél jobbat nem is választhattam volna😊

Hozzávalók: / most is mint általában ez egy kis adag/  kb. 30 dkg krumpli, 1,5 ek. liszt, só, zsír, mártáshoz: zsír, liszt, paradicsompüré vagy paradicsomlé, só, cukor

🍅

Elkészítése: Először a mártást készítettem el.  Fakanálnyi zsírt forrósítottam majd beletettem 2 evőkanál lisztet  megpirítottam ezután felöntöttem kevés vízzel ebbe tettem a paradicsompürét  sót és  még öntöttem hozzá vizet.  Kicsit főztem  ezután tettem  bele  kevés cukrot és készre főztem. A folyadék mennyisége kb. 1,5 dl volt. A krumplit megpucoltam feldaraboltam és sós vízben puhára főztem.  A krumpliról leöntöttem a vizet  összetörtem ezután tettem hozzá a lisztet amivel jól kikevertem. Kisebb tepsit vastagon kikentem zsírral  és egy kis edénybe megolvasztottam 2 evőkanál zsírt is.  Egy evőkanalat olvasztott zsírba mártottam és ezzel  vettem  a krumplis  masszából majd a zsíros tepsibe raktam   a végén  az olvasztott zsírt ami megmaradt  a  krumplis massza tetejére  kanalaztam. Előmelegített sütőben  200 C fokon 30' sütöttem. Tányéromba rakva  a dödöllék / meg  én is / finom mártást kaptunk 😋

Jó étvágyat kívánok !

6 megjegyzés:

Katalin írta...

Finom ebéded volt! Mind a kettőt szeretem, de csak külön-külön ettem még mindkettőt. Együtt is nagyon jó lehetett!

Gizi írta...

Nagyon finomat főztél és elhiszem hogy a hús nem hiányzott. Nagyon szeretem a paradicsommártást, de sajnos mindig ég tőle a gyomrom.

aranyos fodorka írta...

Én a te dödöllédet gánicaként ismerem, mi így hívtuk és gyerekkoromban sokszor főzött ilyent nagymamám...szeretem is, az én változatom tejfölös - paradicsommal sosem ettük, de nem lehet az rossz úgy se.

Éva írta...

Köszi Kati valóban finom volt.
Gizi egyre gyakrabban hagyom ki a húst mostanában nem kívánom annyira. Köszi finom volt nálam is néha előfordul hogy ég a gyomrom sokszor még az édes süteménytől is.
aranyos fodorka tejföllel már én is ettem az is finom volt, ez a változat is ízlett.

Ani írta...

Nagyon finom ebédet készítettél. Én sem tudtam, hogy ilyen mártás is jó hozzá. Mindig tanul az ember.

Éva írta...

Ani köszi finom volt. Eddig még én sem készítettem ezzel a mártással de nagyon jó volt.