2012. június 8., péntek

Betyárgombóc "Ízőrzők" Simontornya


Hozzávalók: ( természetesen mennyiséget csökkentettem és  egy kicsit változtattam rajta ) gombóchoz: 30 dkg. darált sertéshús,  1 db tojás, só, őrölt bors, 4 ek. zsemlemorzsa.  + 20 dkg gomba, olaj, 1 fej vöröshagyma , kisebb paradicsom - paprika, fűszerek: pirospaprika, csípős paprika, őrölt bors, só, bazsalikom, majoránna, 1 kanál liszt, 2 dl tejföl, nokedli: 4 ek. finomliszt, 3 ek. rétesliszt, 1 db tojás, só, 1 ek. olaj.
😊
Elkészítése: Először a  gombóchoz  valókat összegyúrtam . Az olajat megforrósítottam amibe tettem a feldarabolt vöröshagymát  kicsit dinszteltem majd hozzá tettem a paprikát és paradicsomot  megszórtam pirospaprikával , borssal , csípős paprikát is hozzá tettem sóztam  és  vizet öntöttem rá .Mikor kezdett főni ekkor tettem bele a megtisztított és darabokra vágott gombát valamint  kevés bazsalikomot és majoránnát  és  még kb. 1 dl vizet. Amikor már főtt a gomba is  akkor a húsból  kis gombócokat formáltam és bele tettem  a szószba. Csak óvatosan  ráztam az edényt nem kavartam   a gombócok miatt. Mikor  készre főtt a gombóc akkor  a lisztet elkevertem a tejföllel és  összefőztem  besűrítettem vele. Nokedlit készítettem hozzá ahogy  a receptben is szerepelt / eddig csak finomlisztből olaj nélkül csináltam a nokedlit / nagyon jó könnyű lett a tészta így elkészítve! Nagyon finom !  😋
Jó étvágyat kívánok !                                                           

17 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Úgy szeretem az ilyen szaftos ételeket! Máris mentem, nagyon tetszik. Jövő héten lehet elkészítem...Nagyon guszta!

Erika írta...

En is szeretem az ilyen finom, kiados ebedeket. Hat meg a nokedlit hozza!

Juci írta...

Nekem is megvan ez a reci a blogomon, csak én spagettivel készítettem.
Finooom!

RaMary írta...

Már a neve is nagyon tetszett! :) Aztán elkezdtem olvasni, és egyre nagyobbakat nyeltem. Szóval feltétlen meg kell próbálnom, nagyon köszönöm Neked, természetesen lopom! (Pl.nokedlit eddig én is csak olaj nélkül csináltam...)

Éva írta...

Illéskrisz Konyhája: Köszi!
Erika: Nagyon finom volt így a gomba és kevés hússal a nokedli.Bár eltudom képzelni akármilyen tésztával is!
Juci:Biztos finom a spagettivel is!
RaMary:Köszi! Próbáld ki nagyon finom!

trollanyu írta...

Már régebben találtam ezt a receptet, a Süss, alkoss blogon, nagyon nagy sikere lett nálunk is. Szoktam rizzsel is készíteni, az is finom hozzá. Szép hétvégét kívánok:)

María írta...

Nekem is nagyon tetszik, mert imádom a gombás ételeket. De lehet, gomba nélküli változatban is el kellene készítenem válogatósaim miatt.

Jámborné Budai Mónika írta...

Nagyon finom mi is szeretjük:))

Tiffanylda írta...

Engem ízében kicsit emlékeztet a bakonyira - persze nem érzem az ízt, csak képzeletben!:) Magyon finom lehet!

Kati írta...

Én is vittem a receptet, már csak azért is, mert Simontornya a mi városunk Nyárádszereda testvérvárosa, s bár soha nem jártam ott, jó tudni, hogy onnan származik a recept. Nagyon guszta nálad, köszönöm szépen:)

Gerdi írta...

Nagyon jó ez a recept, szeretjük az ilyen szószos ételeket. Ha nem sütire vadásznék a blogkóstolóra, ezt készíteném el. De elkészítem csak úgy. No és most addig nem tágítok a blogodtól, amíg nem döntök, mert több jelölt is van:-)

Éva írta...

trollanyu: Rizzsel is nagyon fino lehet! Köszi kellemes hétvégét Nektek is!
Maria: Köszi! Szerintem biztos finom lenne csak a gombócokkal is!
Jámborné Budai Mónika: Akkor ismerős a recept Neked is!
Tiffanylda: Én meg a bakonyit nem ismerem, de rémlik hogy valami vadas ugye?
Kati: Erre szokták mondani "kicsi a világ"! Akkor illik ezt a receptet kipróbálnod!:-)
Gerdi: Köszi! Jó szemezgetést kívánok!

Hankka írta...

Nagyon jól hangzik, biztosan nagyon finom volt ezzel a gombás szafttal, nokedlivel! :)

Márti írta...

Hú, ezt én is szívesen megenném!

Éva írta...

hankka:Köszi! Finom volt!
Márti: Azt el is hiszem!

Márti írta...

Már kétszer főztem meg (legutóbb a múlt héten), és az uram ma újra kérte. :)

Éva írta...

Márti örülök hogy ízlik, váljon egészségetekre!