2013. április 6., szombat

Erdei gyümölcsös mákos guba

Nők lapja Konyha áprilisi számából már második receptet választottam mert annyira jónak  láttam és ezt igazolni is tudom  mert elkészítettem!
                                                                             
                                                                                                     
Hozzávalók: / kisebb mennyiségből készítettem ezt írom le/. 4 db kifli, 4 ek porcukor, 2 db tojás, 1/2 cs. vaníliás cukor, 2 dl tej,  margarin az edény kenéséhez és a tetejére, 10 dkg. darált mák. Fél csomag   erdei gyümölcs keverék /fagyasztott/.
Elkészítése: Feldaraboltam a kiflit, 2 ek. porcukorral elkevertem a mákot. 2 tojás sárgáját  2 ek. porcukorral és a vaníliás cukorral jól kikevertem majd  hozzá öntöttem a langyos tejet. A jénait margarinnal kikentem  a feldarabolt kifliket szűrőkanálba tettem és így locsoltam meg a cukros tejjel majd tettem a margarinnal kikent jénaiba erre szórtam a cukros mákból  és megszórtam a gyümölcsökkel/fagyott állapotban/  Erre még egy sor kifli -cukros mák -gyümölcs  majd kevés margarint morzsoltam a tetejére .A tojás fehérjét pici sóval jól felvertem habnak és az egész tetejére pakoltam.Előmelegített  forró sütőbe tettem  és 20' sütöttem.
Ui: Érdemes volt kipróbálnom mert nagyon finom!Öntött kiflit már ismerem  nagyon sokszor készítettem  azt is nagyon szeretem , de ez  egészen más!

11 megjegyzés:

Unknown írta...

Huh, de finom lehet! Apukám imádná!

Seffer Lilla írta...

Nagyon jól néz ki, azt hiszem szívesen bevállalnám így délutáni nasinak...:)

Kati írta...

Ej, ez a mákos guba, még sose kóstóltam, de nagyon guszta:)

HajniZoli írta...

Gyümölcsökkel dúsítva még finomabb lehet, mint a hagyományos. Tetszik!

Zsuzska írta...

Imádom a mákos gubát! és az erdei gyümölcsöd is! miért ne szeretném a kettőt együtt :)
köszönöm, kedves Éva , biztosan ki fogom próbálni :)

Éva írta...

Viktória Bori nagyon finom , egyszer csináld meg Apukádnak biztos örülne neki!
Csilla Andi köszi. Ha korábban szóltál volna mondanám gyere!:)
Kati akkor ne sokáig várjál vele, próbáld ki nagyon finom!
HajniZoli az biztos hogy ízletesebb.Köszi!
Zsuzska ha kipróbálod biztos nem fogod megbánni. Egészségedre!

Csilla írta...

Nagyon szeretjük a mákos gubát, bár túl gyakran nem készítem, ebben a változatban is nagyon finom lehet! Recept mentve, egyszer csak sorra kerül. :D

Éva írta...

Csilla érdemes kipróbálnod mert nagyon finom!

Névtelen írta...

Mák minden mennyiségben,míg ki nem pukkadok.és még gyümölcs is van benne,hát Évi,fenséges csemegét készítettél!

Éva írta...

Emőke örülök hogy tetszik. Egyszer próbáld ki így mert nagyon finom!

Gabriella írta...

Ezt ki kell egyszer próbálnom, nagyon finom lehet... :P