2013. május 14., kedd

Bodzaszörp házilag

Olyan  receptet ajánlok  amit  kipróbáltam többször nagyon finom,  igaz már jó pár éve hogy nem csinálom mivel  közelünkben nincs lehetőség a növény szedésére!
                                                                           
                                                                               
Hozzávalók:  20 db nagyobb  virág, 2 kg. cukor, 2 db citrom/ egyik héjával a másik megpucolva  és földarabolva /, 2 liter  víz, 5 dkg. borkősav. 
🌸🌸
Elkészítése:    Zománcozott edénybe pakoltam  a megmosott virágot és a többi hozzávalókat . Az edény tetejére  lehet tenni gézt, vagy esetleg mást amitől tud  szellőzni.   4-5 napig áztattam mindennap megkevertem  és   végül leszűrtem  üvegekbe  öntöttem.
 Hűtőben tároltam nagyon finom ! /Több mint 3 liter  szörp lett belőle!/
(Ami jó tanácsot szoktam mondani ilyenkor hogy jó a főutaktól távolabbi helyről szedni  bodzavirágot és olyanokat aminek szép egészséges a virága!)
Sok sikert és váljon egészségedre!
                                                                           

11 megjegyzés:

HajniZoli írta...

Most lett kész egy adag üdítőnk, nagyon finom. Néhány virágot le is fagyasztottam egy következő adaghoz. Nem szirupot készítek, csak limonádé szerű innivalót.

teller-cake írta...

Pont most szűrtem le 12 liter bodzaszörpöt! ;-))) Tavaly pillanatok alatt megittuk négyen amit készítettem hideg ásványvízzel a tikkasztó melegben. Hasonló arányokkal készítem mint Te, csak teszek bele egy kis citromsavat és némi szalicilt is. :)

Andi&Tomi írta...

Szörpöt még nem csináltam, csak üdítőt, az is nagyon finom és gyorsan elfogy :)

A legkisebb unokád, hogy van? :)

Gonda Hajnalka írta...

Tavalyról maradt! Sajnos vízivósak vagyunk...így a fele megmaradt a 12 üvegnek. Pont most néztem a kertben és fűt a vágy hogy valamit készítsek! Üdítőnek is csináltam már kenyérrel a tetején és palacsinta tésztába mártva fahéjasan nagy kedvenc!

Éva írta...

HajniZoli akkor ismered hogy milyen finom? Régebben mikor még jobban mozogtunk eltudtunk menni szedni akkor én is csináltam. Nekem nagyon ízlett jól lehűtve szódával!
teller-cake gondolom ahol többen vagytok biztos hogy hamar elfogy.
Andrea biztos úgy is nagyon finom és talán ahhoz még kevesebb cukor kell ami nem elhanyagólható a mai világban. Andrea nekem most még csak egy unokám van aki itt oldalt van a fotón, a következő unokámat augusztusra várom köszi az érdeklődésedet!
Flóra nem tudom ismered-e a tücsök-bogár blogját na nála találsz sok receptet a bodza felhasználásáról épp a napokban írtam neki hogy jó sok bodza lehet a közelükben mert egy jó pár receptet már csinált belőle.Nézzél be hozzá!

Anikó írta...

Kár, hogy nálatok nincs bodza!:-(
Itt sok van, csak még nem tudtam szedni, mert a kivirágzottak magasan vannak!
Én is hasonlóan csinálom, csak citrom savval, és 5 literes üvegben!

Horváth Emerencia írta...

Köszönöm a receptet! Mentettem!

Czakó Mariann írta...

Imádom a bodza-szörpöt, minden évben csináltam eddig.....de az idén elmarad, mert sajnos eladtuk a telkünket ahol eddig szedtem, és még túl friss ( fájó ) az élmény, hogy visszamenjek a környékre szedni. :((

Éva írta...

Anikó tudod még fiatalabbak voltunk jobban mozogtunk elmentünk messzebbre is de már...
Horváth Emerencia szívesen, egészségetekre!
Czakó Mariann biztos okotok volt hogy eladtátok de gondolom milyen rossz lehet most, biztos van sok szép emléketek a kerttel kapcsolatban! Sok munka volt vele biztosan de élvezhettétek a munkátok gyümölcsét, hacsak nem lopták le előbb a szemfülesek!

aranyos fodorka írta...

Az én receptem itt van leírva:
http://aranyosfodorka.blogspot.hu/2008/05/bodzaszorp.html
Már idén is tettem el 14 üveggel.

Éva írta...

aranyos fodorka majd megnézem a receptedet bár én már nem csinálok. Nagyon ügyes vagy és szorgalmas!