2014. július 31., csütörtök

Házi ketchup

                                                                                
 Blogomon már egy  ketchup  recept megtalálható:>>>>>  Amit most kipróbáltam talán egyszerűbb!
Hozzávalók: 1/2 kg paradicsom, 1 db vöröshagyma, 1 cikk fokhagyma, 1 szál zeller zöldje, 2 ek cukor, 1 tk 10% ecet, 2 ek paradicsompüré, só, őrölt bors, csípős paprika, pici szalicil.
Elkészítése:  Paradicsomot megmostam majd feldaraboltam, a vöröshagymát fokhagymát szintén megpucoltam és felszeleteltem . Ezt az egészet edénybe tettem a bors és só kivételével. Lassú tűzön főztem 3/4 órát majd  levettem a tűzhelyről  rászórtam a borsot sót pici  szalicilt tettem bele és leturmixoltam. Az előkészített kis üvegekbe pakoltam és száraz dunsztba tettem másnapig. Ezután címkéztem és tettem a helyére!
Ui: Nők Lapja Konyha július-augusztus számában nagyon sok jó, számomra érdekes receptet találtam amit szeretnék kipróbálni. Ezek közül kettőt, igaz csak kis adagban de ki is próbáltam kis változtatásokkal!
Újságban  szalicil nem szerepelt,azt írták hogy akár hűtőben 1,5 hétig tartható, de mivel nekem most van használatban  ketchup ezért úgy döntöttem hogy inkább picit tartósítom  későbbre!

8 megjegyzés:

Monika írta...

Dejó!!!!!Köszönöm!!! Egyre kevésbé bírom a bolti cuccokat ,már régóta készülök ketcupot készíteni.Szalicilt lehet még kapni? Úgy tudtam,hogy beszüntették.

Monika írta...

És ezek szerint szépen gyógyulsz!!!!!!!

Névtelen írta...

Milyen fajta paradicsomot használtál?

Éva írta...

Mammka örülök hogy tetszik, elkészítheted szalicil nélkül is akkor viszont hűtőben és két héten belül használd el. Nekem még volt szalicil itthon. A gyógyulást illetően eléggé lassan de remélem lesz ez jobb is:-))
Emőke tudom hogy több féle fajta van de én csak ezt amit a képen is lehet látni egyszerű magyar paradicsomot használtam.

Névtelen írta...

Azért kérdeztem,hogy melyikből finom;-)

Éva írta...

Emőke szerintem a hagyományos magyar édes paradicsom a legjobb akár lecsóhoz akár ehhez is!

Névtelen írta...

Köszönöm!

Éva írta...

Emőke tudod szívesen hozom és máskor is jó?:-))