2016. október 3., hétfő

Fűszeres paradicsomlekvár 🍅 téli napokra

Ismét megtetszett egy recept amit kipróbáltam mert úgy gondolom hogy  jó lesz  húsok mellé !Kevés hozzávalóból készítettem mivel már ehhez hasonlót készítettem az idén:)
                                                                             

Hozzávalók: 60 dkg  paradicsom, 2 db vöröshagyma,  1 gerezd fokhagyma, 1 tk. kristálycukor, 1 mk.  szárított bazsalikom, 1 mk. só,  1 mk. őrölt bors, 1 mk. csípős paprika, 1 darabka zeller-zöldje, olaj.
🍅
Elkészítése:Paradicsom egyik végén keresztet vágtam  éles késsel és forró vízbe mártottam  majd héját könnyen lehúztam.( A recepttől annyiban tértem el hogy azt írta hogy a paradicsom levére és magjára nincs szükség!) Én nem így gondoltam : felkockáztam az egész  paradicsomot . Vöröshagymát megtisztítottam és apróra vágtam amit  2-3 evőkanál forró olajban megdinszteltem  hozzátettem a feldarabolt  paradicsomot  és a fűszereket  együtt főztem kb.20' Ezután a zeller levelet kivettem és a többit  leturmixoltam  amit  tovább 15' még főztem majd  csipetnyi nátrium-benzoátot  tettem bele és  forrón  az előkészített üvegekbe szedtem. Lezártam  és fejre fordítottam 5' majd  vissza és másnapig száraz dunsztba hagytam kihűlni. Ezután címkéztem és tettem helyükre! Ilyen kevés hozzávalókból  ezzel a két kicsi üveggel lett !
Téli napokra!

Nincsenek megjegyzések: