2017. június 9., péntek

Barackos gombóc "Ízőrzők" Hajós

                                                                                 

Hozzávalók:25 dkg krumpli, 10 dkg liszt, 15 dkg barack, 1 teáskanál sertészsír, 1 db tojás, csipet só, 3 dkg cukor. morzsához: sertészsír, zsemlemorzsa
Elkészítése:  Héjában megfőztem a krumplit majd leszűrtem megpucoltam és krumplinyomón áttörtem. Hagytam kihűlni majd hozzátettem a zsírt, csipet sót, tojást és a lisztet. Összegyúrtam  ezután enyhén lisztes gyúrótáblán kinyújtottam négyzetekre   szabdaltam majd a megmosott lecsepegtetett és magjától megszabadított barack felét  vagy negyedét /nagy barackok voltak/a tészta  közepébe raktam kevés cukrot szórtam rá és gombócnak formáltam . Forrásban lévő enyhén sós vízbe kifőztem leszűrtem és a zsírban pirított zsemlemorzsába tettem átforgattam.
Szilvalekvárral , szilvával már többször készítettem de barackosat most készítettem először, ami nagyon ízlett!!
Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

marisz57 írta...

Jaj, de szertejük mi is! Nemsokára érik a barackunk, én is főzök! :)

Éva írta...

marisz57 nálunk a családban a barackos nem volt terítéken, de most hogy elkészítettem nagyon ízlik. Jó hogy nem kell zöldségesbe menned venni barackot sokat jelent!