2017. június 19., hétfő

Zsíros pogácsa

                                                                                       
Hozzávalók:
12,5 dkg sertészsír
6 dkg margarin
1 tojássárgája
1 dkg élesztő
kevés tej
2 evőkanál tejföl
sz.sz. liszt( 25-30 dkg)
só, reszelt sajt
🌼
Elkészítése: Kevés (kb. 1/2 dl) langyos tejbe morzsoltam az élesztőt csipet cukrot és lisztet kevertem bele hagytam felfutni. Kimért zsírt és margarint tálba tettem a felfutott élesztőbe tettem az 1 tojássárgájának a felét elkevertem majd a zsírhoz kevertem   ezután tettem hozzá a lisztet( receptben úgy volt meghatározva hogy amennyit  felvesz ) sót és tejfölt hozzátéve összegyúrtam a tésztát és letakarva 1/2 órát kelesztettem. Ezután enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam  kicsit átgyúrtam majd kinyújtottam  kb. 1,5 cm vastagra késsel bevagdostam majd kiszaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam tojássárgája másik felével lekentem reszelt sajtot csipet sót és köménymagot  szórtam a tetejére, 10' még pihentettem ezalatt előmelegítettem a sütőt és  200 C fokon 20' sütöttem.
Jó étvágyat  kívánok !

2 megjegyzés:

Katalin írta...

De szép pogácsák, nem lehet megkóstolni? :-)

Éva írta...

Katalin örülök hogy tetszik, sajnos már lekéstél erről is:-))