2017. október 13., péntek

Mézes puszedli "Ízőrzők" Pincehely

Még az előző évben tettem várólistára  majd elmaradt az elkészítése! Most a teljes receptet és a fele mennyiséget is leírom amiből én  készítettem:)
                                                                            

Hozzávalók: tészta:35 dkg finomliszt, 10 dkg rétesliszt, 1 púpos teáskanál szódabikarbóna, 1 egész tojás és 1 tojás sárgája, pár csepp citromlé, 15 dkg méz, 8 dkg vaj/margarin, 10 dkg porcukor, 1/2 kávéskanál őrölt szegfűszeg, 1 kávéskanál őrölt fahéj, csipet őrölt gyömbér, 1 kávéskanál mézes fűszerkeverék, 1 evőkanál tejföl.Máz: 1 tojás fehérje 12 dkg porcukor, pár csepp citromlé.
                                                                      💟       
Hozzávalók fele mennyiséghez:tészta: 17,5 dkg finomliszt, 5 dkg rétesliszt, 1/2 teáskanál szódabikarbóna, 1 db tojás, pár csepp citromlé, 7,5 dkg méz, 4 dkg vaj/margarin, 5 dkg porcukor, csipet őrölt szegfűszeg, 1/2 kávéskanál őrölt fahéj, csipet őrölt gyömbér, 1/2 kávéskanál mézes fűszerkeverék, 1 teáskanál tejföl.Máz: 1 tojás fehérjének a fele  hozzá 6 dkg porcukor pár csepp citromlé.
                                                                         

Elkészítése:(Természetesen mindkét esetben ugyanaz!) Serpenyőbe tettem a mézet és a margarint addig melegítettem még felolvadt a margarin ekkor levettem a tűzhelyről  hagytam kicsit hűlni. (Porcukrot a tésztájába és a mázba is szitáltan tettem.) Átszitált porcukrot belekevertem a mézes keverékbe és a fűszereket  is/ amit  előtte kis edénybe kimérten/ ezután   összekevertem . Liszthez tettem a tojást szódabikarbónát tejfölt citromlevet és a langyos mézes keveréket majd a tésztát összegyúrtam. Sütőpapírral bélelt tepsibe  enyhén lisztes kézzel  gombócokat formáltam a tésztából amit tenyerem közt lenyomtam és tepsibe pakoltam egymástól kicsit távolabb. Előmelegített sütőben 180 C fokon 15' sütöttem. Tepsin hagytam hűlni. Tojásfehérjét villával felvertem beletettem a porcukrot és citromlevet ezzel is kevertem kicsit majd a puszedlit belemártottam és ismét sütőpapírra tettem  száradni./Máz  annyira nem sikerült,legközelebb  csinálom a régi megszokott gőz fölött kikevert mázzal!/(Mivel fele mennyiségből készítettem  20 db lett  és nagyon finom!)
Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések: