2018. január 10., szerda

Mikor a tej nem akart a dobozból kijönni...

...akkor lepődtem meg igazán! Nem vagyunk nagy tejívók ezért inkább dobozos tejet szoktam venni hogy mindig  legyen ha szükségem van rá sütéshez -főzéshez  . Eddig viszont ezt nem tapasztaltam amivel a hétvégén szembesültem. 2,8 %-s  dobozos tej amit egy héttel korábban vettem csupán egyszer használtam belőle hétvégén a krumplipüréhez szerettem volna  keveset önteni hogy kikeverjem vele mikor a tej nem akart kijönni a dobozból , magyarán mondva összement a hűtőben tárolt dobozos tej. Azt hogy a krumplit mivel keverjem ki ez annyira nem foglalkoztatott, kicsit bosszús voltam a majdnem teli  doboz tejért. Lenyugodtam majd valahogy kiráztam a dobozból edénybe tettem feltettem főni és csodák csodája szépen kicsapódott vagyis túró lett belőle és méghozzá  nem is kevés  ami nagyon finom. Tésztaszűrőbe gézlapot tettem ezen keresztül leszűrtem  hagytam jól lecsöpögni kb. 1,5 órát így pihent majd finom körözöttet készítettem belőle. A lecsepegett lét ami a savónak felel meg üvegbe tettem hűtőbe pakoltam  jó lesz valamilyen kelt tészta  dagasztásához. Ezt szokták úgy mondani hogy"minden rosszban van valami jó!"

3 megjegyzés:

Timi írta...

A dobozos tejet, ha egyszer már felbontottad, pár napon belül fel kell használni, mert bizony összemegy... de én is túrót csináltam belőle, amikor így jártam és valóban Vagyon finom!
Boldog új évet!!! :o)

Éva írta...

Kedves Éva! Nagyon szeretem a blogodat, tele van jobbnál-jobb receptekkel és ötletekkel. A tejet illetően, én úgy vagyok vele, hogy ha megalszik az már jó, mert régen csak keserű lett állás közben, de sosem aludt meg, pedig az igazi tej csak savanyodik és nem keseredik.

Éva írta...

Timi már régóta használom ezt a dobozos tejet de most találkoztam csak ilyen rövid határidő alatt összementtel , amúgy a lejárati ideje 07.25 volt ráírva. Tudom, ha nem bontom fel akár addig is várhattam volna vele:-)) Köszi és Nektek is minden jót és szépet kívánok sok szeretettel!
Éva D. köszönöm kedves szavaidat ennek örülök ! Nekem is vannak olyan emlékeim mikor keserű volt az összement dobozos tej sajnos.