2018. január 2., kedd

Tárkonyos lencseleves

 Minden év első napján lencsefőzelék volt , ezen most változtattam lencselevest főztem.

Hozzávalók: 20 dkg lencse, kevés olaj vagy zsír,  1-l szál fehér és sárgarépa, kis darab vöröshagyma, babérlevél, só, pirospaprika, őrölt bors, tárkony, 1,5 dl tejföl, kevés ecet. 
🍀
Elkészítése: Előző este beáztattam a lencsét amit másnap leszűrtem. Kevés zsíron megdinszteltem az apróra darabolt  vöröshagymát és a felkarikázott zöldséget  megszórtam pirospaprikával és borssal felöntöttem vízzel majd beletettem a lencsét , babérlevelet  sót és addig főztem még puha lett a lencse is és a zöldség is. Teáskanálnyi lisztet tettem a tejfölbe  összekevertem majd a levesbe öntöttem amit tárkonnyal ízesítettem és felforraltam. A végén tettem bele  kevés ecetet.
Jó étvágyat kívánok  !

Nincsenek megjegyzések: