2018. július 16., hétfő

Mazsolás fonott kalács

Hagytam kicsit hűlni...
Hozzávalók: 40 dkg liszt, 2,5 dkg friss élesztő, 2 evőkanál porcukor, 8 dkg margarin, csipet só, 2 dl tej, mazsola/ízlés szerinti mennyiségben, reszelt citromhéj, 2 tojás sárgája+1 tojás kenéshez.
😋😋


Elkészítése:Mazsolát vízbe áztattam majd leszűrtem. Kevés langyos tejbe tettem kevés cukrot belemorzsoltam az élesztőt és hagytam felfutni. Kimért lisztet a margarinnal  sóval összemorzsoltam beleforgattam a mazsolát és hozzáöntöttem a felfutott élesztőt  amibe belekevertem  a tojássárgáját is és a tésztát a maradék tejjel  bedagasztottam. Letakarva 30' pihentettem.  A megkelt tésztát enyhén lisztes gyúrótáblán átgyúrtam majd három felé vettem és egyenként rúdnak megsodortam majd befontam és a tésztát egy sütőpapírral bélelt tepsibe raktam felvert tojással megkentem és 20' pihentettem. Előmelegített sütőben 180 C fokon 35' sütöttem  rácson hagytam hűlni!
Ui: Legközelebb talán keskenyebb tepsiben sütöm:-))
Jó étvágyat kívánok  !

Nincsenek megjegyzések: