2019. november 18., hétfő

Egyszerű mézeskalács

Egyik blogjátékba  Okki  ezzel a recepttel jelentkezett 😊 Fél adagból készítettem most azért  hogy hétvégén tudják az unokák tesztelni👪

Hozzávalók: 20 dkg liszt, 10 dkg porcukor, 1 mk szódabikarbóna, 1,5 dkg vaj, 1,5 evőkanál méz, 1 tk mézeskalács fűszerkeverék, 1 db tojás, tészta kenéséhez:tojássárgája + 1 tk víz
🍯 
Elkészítése: Száraz hozzávalókat összevegyítettem egy edénybe ezután tettem hozzá a vajat amivel összemorzsoltam . Beletettem a tojást és a mézet  és összegyúrtam tésztának/bármennyire ragad több liszt nem szükséges hozzá,  2 órára hűtőbe tettem. Lisztes gyúrótáblán 3 mm vastagra kinyújtottam majd szaggattam sütőpapírral bélelt tepsibe raktam és lekentem a tojássárgája és víz keverékével. Előmelegített sütőben 180 C fokon 8-10' a sülési ideje nálam elég volt 8'.  Mikor kihűlt a tészta 1 tk citromlé és porcukor keverékéből kentem a tészta közepére és arra tettem rá ezt a cukordíszt.
Finom puha a tésztája gyorsan fogyott 😊
Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

Katalin írta...

De szép karácsonyi hangulatot árasztanak már 😊

Éva írta...

Katalin köszi.

Okki írta...

Milyen jó, hogy te is elkészítetted. :)
Én is már egyre gyakrabban készítek olyan sütiket, amiket inkább az Adventi időszakban szoktam, pedig még van egy kevés addig. Egyebek közt az általad közzé tett mézes kekszet is, és nagyon finom volt. :)

Éva írta...

Okki köszi hogy akkor a játékra ilyen jó receptet választottál.A hangolódás már erősen jelentkezett nálam is:😊