2019. december 16., hétfő

Burgonyás fánk " receptversenyre"

Kedves megkeresést kaptam  Goldenburg  karácsonyi receptversenyére ! Mivel a krumpli családunk mindennapi  ételeink egyike  ezért  két recepttel is készültem:)

Hozzávalók:  10-15 dkg krumpli, 1 dkg friss élesztő, 2 evőkanál kefir, 2 evőkanál olaj, 1 tk. cukor, 1 felvert tojásnak a fele, 30 dkg liszt, 1 dl langyos tej.
🌸
Elkészítése:Krumplit megpucoltam felkockáztam és enyhén sós vízben puhára főztem majd áttörtem hagytam hűlni. Közben az élesztőt kevés langyos  cukros tejben hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem az áttört krumplit , felfutott élesztőt  és a többi hozzávalóval  bedagasztottam a tésztát letakarva hagytam duplájára nőni. Enyhén lisztes gyúrótáblán ellapogattam egy nagyobb  pohárral kiszaggattam  közepét kisebb formával kiszúrtam   addig kelt még az olajat előmelegítettem. Olajba pakolva a tésztákat először letakarva majd mikor megfordítottam fedő nélkül készre sütöttem amiket papír szalvétára tettem majd tányérra. Porcukorral szórtam le  az ünnepekre hangolódva  egyiket  olvasztott csokival  díszítettem. 
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: