2020. május 9., szombat

Túrós burek

Elmúlt hetekben hallottam csak erről a süteményről és mivel réteslapokkal készül gondoltam veszek a boltban. De rosszul gondoltam😒 mert nem kaptam. Ez nem lehet az akadálya hogy elkészítsem hiszen eddig már többféle házilag készített rétest teszteltem. Ezért most  erre a változatra esett a választásom😉
Hozzávalók:/bár megtalálható már a tészta leírása de ismét beírom:18 dkg finomliszt, 1 db tojás, 1 evőkanál olaj, 1 kk. citromlé, csipet só, 1/2 dl langyos víz,  mielőtt tölteléket tennénk a tésztára előtte tészta kenéséhez: 1/2 dl tejföl és 1/2 dl olaj. túrós töltelékhez: 25 dkg tehéntúró, 3 evőkanál cukor, fél citrom reszelt héja, 1 tk. vaníliacukor, 1 db tojás, kevés mazsola, 1 tk. búzadara.
Elkészítése: Tészta hozzávalóit összegyúrtam sima tésztának és fél órára hűtőbe tettem. Közben a tölteléket összekevertem. A hűtőből kivett tésztát átgyúrtam és három felé vágtam majd egyenként vékony téglalap formára  kinyújtottam megkentem a tejföl és olaj keverékével és  a töltelékből kanalaztam  vízszintesen egy csíkba   feltekertem ezután csigába formáltam. 24 cm tortaformát olajjal kikentem ennek a közepébe tettem az első tekerésem. A második és harmadik tésztát hasonló módon elkészítettem és a már bepakolt tészta köré tettem. A tészta tetejét a maradék tejfölös olajos keverékkel kentem le. Előmelegített sütőben 180 C fokon 30' sütöttem.😋
Jó étvágyat!



9 megjegyzés:

fenci írta...

De rég ki akartam próbálni ezt a sütit! köszönöm a receptet - holnap el is készitjük - bár azt hiszem én minimum duplázni fogom a mennyiséget :-)

Gerdi írta...

De jól néz ki! Én nem rajongok a bolti rétestésztáért, ezért is tetszik a megoldásod. Az utóbbi időben esténként bosnyák, horvát és szerb blogokat böngésztem, ők készítenek sok hasonlót, nagyon tetszenek. Tettem is egy próbát kenyértésztából, sósan, úgy is finom volt. A Te változatod is nagyon finom lehet!

Katalin írta...

Nagyon jól néz ki és fincsi lehet! Nagyon ügyesen oldottad meg a bolti hiányt, így lehet hogy még finomabb lett 😊

aranyos fodorka írta...

Jó, hogy megemlítetted a réteslapot - most kimentem, megnéztem, s nekem még tényleg van egy tartalék a fagyasztómban. Épp véletlenül túró is van, mert kőrözöttet készítettem pár napja - hát holnap vasárnapi ünnepi süti lesz a túrós rétes !
Ez a változat se lehet rossz, amit leírtál.

Éva írta...

fenci remélem sikerült a sütid váljon egészségetekre!
Gerdi a bolti változatnak az előnye hogy kész van, bár én is inkább a leveles tésztát szoktam használni.Köszi.
Katalin köszi, finom volt.
aranyos fodorka akkor semmi akadálya a sütésednek váljon egészségedre.

Tiffanylda írta...

Szerb rokonainknál nyaranta megálltunk, ha mentünk a tengerre és mindig burekkel vártak minket. De annyival és olyan finomakkal, hogy utána mindenki rosszul lett a zabálástól!:) Sajnos meghaltak az idős rokonok, ritkán megyünk már a fiatalokhoz. Nagyon finom csemege, biztos vagyok benne, hogy az általad készített is kitűnő, főleg, hogy így feltaláltad magad!;) Amiket nekünk készítettek, az háromszögre volt hajtogatva, mint amikor a palacsintát félbe, majd újra félbe hajtják. A túrós volt a nyerő, de káposztás és minden más is volt...

Éva írta...

Tiffanylda finom lehet a káposztás töltelékkel is. Nem tudom hogy miért de én nem ismertem eddig ezt a süteményt túrós tölteléket szeretem ezért esett a választásom erre.

Ani írta...

Már hallottam burekről, de még nem kóstoltam. Nagyon finom lehet.

Éva írta...

Köszi Ani finom volt.