2020. november 5., csütörtök

Pizza / hús nélkül🍕

 Pizzát szerettem volna vacsorára készíteni aminek férjuram nem annyira örült de azt mondta majd eszik mást. Gondoltam  hogy akkor  zöldséges pizza lesz, de mikor sütöttem megszólalt:"tettél rá kolbászt? Most már késő bánat hamarabb kellett volna meggondolni😁

Hozzávalók: tészta: 20 dkg finomliszt, 1 dkg friss élesztő, fél dl tej és fél dl víz , csipet cukor,  só. 1 ek olaj, feltét: kb. 20 dkg vegyes zöldség , kis fej vöröshagyma, 1 gerezd fokhagyma, 1,5 tk házi pizza fűszerkeverék, só, tejfölös részhez: 1,5 dl tejföl, kapor, őrölt bors,  tetejére: reszelt sajt

🍕

Elkészítése: Tésztához kevés langyos tejbe tettem a cukrot  belemorzsoltam az élesztőt  lisztet hozzátéve hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a már felfutott élesztőt sót szórtam hozzá , 1 ek  olajat és a többi folyadékkal bedagasztottam a tésztát amit letakarva hagytam kelni kb. 3/4 órát. Zöldségkeveréket  előfőztem kevés ételízesítőt tettem a vízébe és hagytam hűlni. Kevés olajon megdinszteltem az apróra vágott vöröshagymát, fokhagymát és a kihűlt leszűrt zöldségkeveréket hozzátettem a  pizza fűszert egészen kevés vizet öntöttem rá és összefőztem. Megkelt tésztát enyhén lisztes gyúrótáblán kerek formára nyújtottam amit olajjal megkent  sütőformára tettem  megkentem az előzőleg kikevert tejföl-kapor-őrölt bors keverékével és rákanalaztam a zöldséges ragut amit reszelt sajttal megszórtam. Előmelegített sütőben 200 C fokon 25' sütöttem😋

📎 Csoda történt  férjuram csatlakozott a pizzás vacsorához bár  a zöldségre pakolt pár karika kolbászt😍

Jó étvágyat!

8 megjegyzés:

Tiffanylda írta...

Szerintem nem tudsz te olyan "rossz" pizzát sütni, hogy ne enné meg Férjurad, feltéve, ha éhes!;) Tegnap mi is hasonlóan voltunk a kelkáposzta főzelékkel. Én nagyon szeretem feltét nélkül is, de Aranyembernek, hogy megegye, kell egy kis pörkölt, vagy sült hús. Volt!:)

aranyos fodorka írta...

No, pont ezt akartam volna írni - mert hát végülis az a kis kolbász feldobja a sok zöldséget, mindegy, hogy együtt sülnek-e, vagy se :-)

Éva írta...

Tiffanylda ha nem tiltakozott volna annyira akkor pakoltam volna rá sütés előtt kolbászt már máskor is csináltam úgy hogy fele ilyen fele olyan, de az illat csak elcsábította:) Gyakran vagyunk hasonló külön koszton mi is!
aranyos fodorka megoldottuk férjuram sem éhezett:)

Katalin írta...

Nagyon guszta pizzát sütöttél! Finom lehetett, persze egy kis kolbász sosem árt rá 😋. Én is 20 dkg lisztből szoktam kettőnknek sütni.
Örülök, hogy végül mégiscsak mindketten ettetek belőle 😊.

Éva írta...

Katalin köszi finom volt, végül mindketten belakmároztunk belőle sőt még másnapra is jutott:)

Gerdi írta...

Nagyon jól néz ki a pizzád! Csak zöldségekkel is finom tud lenni- már én is próbálkoztam így. Hát a férfiak minálunk is húspártiak- jó a saláta is, csak legyen hozzá hús. :D

Ani írta...

Nagyon jól néz ki a pizzás. A férfiak már csak ilyenek. Szeretik a húst. Nálunk a nők is. :)

Éva írta...

Gerdi köszi!
Ani köszi ! Szeretem én is a húst de néha kívánja a szervezetem a hús mellődését:)