2021. január 5., kedd

Kiadós teasütemény

 


Hozzávalók : 25 dkg liszt, 1/2 cs. sütőpor, 10 dkg főtt áttört krumpli, 6 dkg zsír, 9 dkg cukor, 1/2 cs. vaníliás cukor, 1 felvert tojásnak csak a fele. A kisült tészta forgatásához porcukor és vaníliás cukor.

😊

Elkészítése:   Tészta hozzávalóiból tésztát gyúrtam amit kinyújtottam ujjnyi vastagra és apró formákkal kiszaggattam. Margarinnal megkent  tepsibe pakoltam és előmelegített sütőben 200 C fokon 15' sütöttem. Mikor kivettem még forró volt a tészta mikor megforgattam a vaníliás porcukorba.😋

Jó étvágyat kívánok!

8 megjegyzés:

Katalin írta...

Egy csésze tea mellé nagyon jól eshet, főleg ilyen borongós napokon 😀.

aranyos fodorka írta...

Milyen lesz az állaga készen ? puha, vagy ropogós ? (ezt a krumpli miatt kérdem) Nem lehet ez rossz, de ha a tetejében még ropogós is lenne, akkor besorolnám a kedvencek közé. Vagy vékonyra nyújtva ez se marad puha ?
(A linzertésztát is vékonyra nyújtom és olyan még ma is a karácsonyi kekszem, mintha reggel sütöttem volna).

Éva írta...

Katalin teához is finom de csak úgy is :)
aranyos fodorka most ez egy jó kérdés, azt sem mondhatom hogy teljesen puha , de azt sem hogy kekszhez hasonlít. Ezt kicsit vastagabbra kellett nyújtani mint általában a linzert . Dobozba tettem állaga semmit nem változott finom!

Ani írta...

Nahát, krumpli! Nagyon érdekeset készítettél.

Tiffanylda írta...

Krumplisról még nem hallottam, pontosabban lehet, de még nem készítettem! Kipróbálandókhoz került.;)

Okki írta...

Kekszbe még soha nem tettem krumplit, de milyen jó ötlet. Kipróbálandó! :)
Ezúton kívánok boldog új évet, sok egészséget és szeretetet! :)

majnek bálintné írta...

Tetszik a recept,igen érdekes hogy krumpli is kerül bele, van olyan linzer receptem amihez 4 db főt tojás sárgája kell.

Éva írta...

Ani nekem is különlegesnek tűnt azért is próbáltam ki, egy régi receptes könyvemben lapult most bukkantam rá:)
Tiffanylda finom és jó pár nap után is olyan mint frissen, váljon egészségetekre!
Okki ez inkább csak apró sütemény nem mondanám keksznek , de finom. Köszönjük és viszont kívánok Nektek is minden jót és szépet!
majnek bálintné örülök hogy tetszik. Ha finom miért is ne próbálja ki az ember lehet hogy ha találkoztam volna azzal a recepttel kíváncsiságból lehet hogy csak fele mennyiségből de kipróbáltam volna:)