2021. március 16., kedd

Zöldbableves krumpligombóccal "Ízőrzők" Mezőkomárom

 

Hozzávalók:( kb. 1,5-2 liter leveshez) 1-1 db sárgarépa - fehérrépa, 1 gerezd fokhagyma, 20 dkg zöldbab, kisebb paradicsom(amit télire eltett 1 evőkanál lecsóval helyettesítettem), fűszerek: só, őrölt paprika, 1 evőkanál liszt,  1  evőkanál zsír, gombóchoz: 1 kisebb krumpli, 1 tojás, csipet só, liszt.

😊

Elkészítése: Megpucoltam felkarikáztam a zöldséget ezután zsíron megdinszteltem ráreszeltem a fokhagymát. Megszórtam liszttel  és piros paprikával ezután felöntöttem kevés vízzel. Kis idő után hozzátettem a babot is  több vizet öntöttem rá sót és  1 evőkanál lecsót  is hozzátéve  hagytam főni. Közben elkészítettem a gombócot. Krumplit megpucoltam felkockáztam és  puhára főztem majd leszűrtem és összetörtem.  Mikor kihűlt  hozzátettem a tojást kevés sót és annyi liszttel amivel összegyúrtam és kis gombócokat csináltam. Forrásban lévő levesbe tettem és mikor a gombócok a leves tetejére feljöttek készen volt a leves.😋

Jó étvágyat !

9 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon guszta kis levest főztél, szívesen megkóstolnám. Már többször láttam, hogy az Ízőrzőkben és Borbás Marcsi műsorában is krumpligombóc készül levesbetétként. Jó lenne egyszer kipróbálni, mert már rég óta kíváncsi vagyok, hogy milyen lehet az íze 😊.

aranyos fodorka írta...

Jó ötletnek tűnik, ezt még nem próbáltam. Lehet, hogy sorra kerül.(Mármint a krumpligombócos változat)

Éva írta...

Katalin az ötlet valamikor nekem is ezekből a műsorokból jött és nagyon finom érdemes egyszer kipróbálnod!
aranyos fodorka sok sikert, váljon egészségedre!

Gerdi írta...

Én is napokban főztem zöldbablevest. :-) Meg nudlit is. Így minden összetevője sorra került, de nem jutott volna eszembe összekeverni. Biztosan finom így, krumpligombóccal. Sort fogok egyszer keríteni rá! :-)

Tiffanylda írta...

Jó kis "egytál" ettől a gombóctól!:)

Éva írta...

Gerdi egyszer próbáld ki ezt a változatot is. Bár én a sima zöldbablevest nem így szoktam készíteni de nagyon ízlett ez a változat.
Tiffanylda köszi:)

Szera írta...

Hm...kipróbálom. 😉
Köszönöm a receptet.

Éva írta...

Szera sok sikert, váljon egészségetekre!

Szera írta...

Köszönöm. ☺