2021. április 20., kedd

Törökméz házilag


Kevés hozzávalóból egy  finom  édesség  amit itt találtam😊


Hozzávalók: 10 dkg kristálycukor, 3 evőkanál méz, 3 tk. szódabikarbóna

🍯

Elkészítése: Magas falu edénybe tettem a cukrot a mézzel és hagytam olvadni keverni nem kell. Mikor már láttam hogy olvad  akkor az edényt kicsit körbeforgattam hogy egyformán piruljon, nem hagytam sokáig a tűzhelyen levettem és beleszórtam a már odakészített szódabikarbónát ekkor megkevertem /kicsit pezseg/ és olajjal kikent tepsibe öntöttem amit félretettem hűlni. Pár óra múlva már tördelhettem belőle😋

Jó nassolást kívánok!

4 megjegyzés:

Katalin írta...

De jó ötlet, hogy házilag is el lehet készíteni otthon. Régen búcsúkban árulták, anyukámmal nagyon szerettük 😊.

horimarika írta...

Én is csináltam már és jó móka! Meg finom is :)

aranyos fodorka írta...

Én ezt a szódabikarbónás változatot nem ismertem. Mi csak megpirítottuk a cukrot, vajazott tányérra öntöttük, aztán ha megszilárdult széttördeltük. Volt jobb változat is, kevés vaj, darabolt dió hozzáadásával - ez olyan vajkaramella-szerű lett...

Éva írta...

Katalin köszi, én is talán abban az időben ettem utoljára :)
horimarika akkor neked ez már nem újdonság:)
aranyos fodorka pirított cukrot is és darabolt diós változatát is készítettem már az is nagyon finom de ez kicsit másabb :)