2021. július 4., vasárnap

Citromos szelet 🍋 a régi időkből " Ízőrzők" Somogyszob

Kedvenc  krémes ízek egyike számomra a citromos de ezzel nem vagyok egyedül a családban💓

Hozzávalók: tészta: 40 dkg liszt, 1 db tojás, 14 dkg sertészsír, fél csomag sütőpor, 14 dkg porcukor, 2 dl tejföl, csipet só, krém: 5 dl tej, 5 evőkanál liszt, 15 dkg cukor, 20 dkg vaj/margarin, 1 citrom leve és  reszelt héja , + sárgabaracklekvár

🍋

Elkészítése: A tészta hozzávalóit tálba pakoltam és összegyúrtam sima tésztának amit négy felé vettem. Egyenként a tészta darabokat kinyújtottam kb. 25x40 cm nagyságra. A kinyújtott lapokból 2 db-ot   egyenként sütőpapírra tettem  és előmelegített sütőben 180 C fokon 10' alatt megsütöttem. A másik  2 db-ot  a következő módon sütöttem, egyik lapot szintén sütőpapírra tettem megkentem lekvárral rátettem a  megmaradt kinyújtott tésztát és így sütöttem  meg. Elkészítettem a krémet: tejet a liszttel és cukorral simára kevertem összefőztem sűrűre és hagytam kihűlni. Kikevert margarinhoz tettem a  már kihűlt tejes keveréket a citrom rezelt héját  és összekevertem  apránként a citrom levét is  hozzátettem. A tészta összeállításánál egy sima lapot tettem a tálcára megkentem a krém felével erre pakoltam a lekváros tésztát aminek a tetejét ismét krémmel kentem le és végül rátettem a  sima kisült lapot . Tetejét porcukorral szórtam be😋 

Jó étvágyat kívánok !

4 megjegyzés:

Katalin írta...

Citromos is, krémes is, csakis finom lehetett! 😊

Éva írta...

Köszi Katalin finom volt!

Tiffanylda írta...

Na, ez is kihagyhatatlannak tűnik!;)

Éva írta...

Tiffanylda nagyon finom érdemes egyszer kipróbálnod!