2021. július 7., szerda

Sült derelye szilvalekvárral töltve "Ízőrzők" Aldebrő

A műsorban  más töltelékkel volt/vörösboros aszalt szilvával/ de elhangzott hogy bármilyen töltelékkel elkészíthető. Csökkentett mennyiségből és ezzel a töltelékkel is nagyon finom😋


Hozzávalók: 25 dkg liszt, 1 dkg friss élesztő, 2 dkg margarin, csipet só, 1 tojássárgájának a fele,  1 tk. cukor, 1 dl langyos tej, 1,5 evőkanál tejföl, lekvár. olaj a sütéshez.

🌺

Elkészítése:  Kevés langyos tejbe  tettem a cukrot  és az élesztőt hagytam felfutni. A lisztet a margarinnal összemorzsoltam a többi hozzávalót a már felfutott élesztővel együtt  hozzátéve összegyúrtam a tésztát. Fél órát pihentettem. Enyhén lisztes gyúrótáblán átgyúrtam a tésztát majd  vékonyra /amennyire lehetett/ kinyújtottam. A tészta felső részére kanalaztam a lekvárból  egyforma távolságra  majd a tészta alsó felét ráhajtottam és derelyevágóval  feldaraboltam. Forró olajba  tettem a tészta darabokat de a hőt  csökkentetve mindkét oldalára fordítva  készre sütöttem . A leeső darabokat  hagyományos  csöröge formára vágva sütöttem  meg. Porcukorral  megszórva   falatoztunk belőle.

Jó étvágyat kívánok!

2 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon guszták lettek, szépen meg is keltek. Nagyon finomak lehettek a szilvalekvárral, gondolom házi, te főzted be.

Éva írta...

Köszi Katalin nagyon finomak volt, a lekvár még az előző évben eltettből van sajnos már nem sok:)