2021. október 30., szombat

Kakaós tészta kókuszosan

Ez a fajta alaptészta aminek receptjét   nagyon régen kolléganőmtől   kaptam nálam  többféle kivitelben, töltelékkel  elkészült már. Most kókuszos sütit szerettem volna  készíteni és gondoltam annak is jó lesz ( eddig amit sütöttem töltöttem krémmel , lekvárral )😊

Hozzávalók:/bár szerepel már blogomban azért leírom/,  tészta: 12 dkg sertészsír, 20 dkg porcukor, 1 cs vaníliacukor, 2 egész tojás, 3 dkg kakaópor, 2 dl tej, 25 dkg liszt, 1 cs sütőpor.Házi csokibevonathoz: 3 evőkanál cukor, 3 evőkanál kakaópor, 3 evőkanál víz és 6 dkg margarin, szórásra : kókuszreszelék

🍂

Elkészítése: A tészta hozzávalóit  tálba  kimérten és fakanállal sima tésztát kevertem belőle . Zsírral kikent liszttel beszórt tepsibe/22x32 cm/ öntöttem a masszát  és előmelegített sütőbe téve 200 C fokon 25' sütöttem. Hagytam hűlni majd tepsiből kiborítottam. Csokibevonathoz a cukor, kakaópor és víz keverékét feltettem melegedni a tűzhelyre mikor elolvadt már a cukor lehúztam a tűzhelyről és beletettem a margarint addig kevertem még elolvadt. A már kihűlt tésztára kentem a csokimázat és beszórtam kókuszreszelékkel. Nagyon finom  puha a tésztája a süteménynek !😋

Jó étvágyat kívánok !


2 megjegyzés:

Katalin írta...

Finom hétvégi sütitek volt 😊.

Éva írta...

Köszi Katalin !