2021. november 4., csütörtök

Rakott krumpli kicsit másként

Évek óta a megszokott módon készítettem talán egyszer zöldséges változatban, most  itt találtam egy kipróbálásra érdemesnek tartott  változatot😉

Hozzávalók: 1/2 kg krumpli, 3 db főtt tojás, kb. 10 dkg kolbász,  1 db kisebb  vöröshagyma, 15 dkg reszelt sajt, 2 dl tejföl, fűszerek: só, őrölt bors.

🍂

Elkészítése: Megpucoltam a krumplit és vékony karikákra vágtam vízben hagytam még a többi hozzávalókat összekészítettem. Megfőztem a keményre a tojást amit megpucoltam és lereszeltem/azon a reszelőn amin az almát szoktam/, lereszeltem a sajtot is  és felkarikáztam a megpucolt hagymát és a kolbászt. Kisebb jénai edényt olajjal kikentem  aljába pakoltam a krumpliból  megszórtam  a só és bors keverékével  rápakoltam a reszelt tojásból  rákanalaztam a  tejfölből,  hagymát   és a kolbászt pakoltam rá és  végül  beszórtam reszelt sajttal. Erre még egy krumplis részt pakoltam  amire ismét a többit tettem és végül tetejére került a maradék krumpli fűszerezve   amire kolbászt tejfölt és sajtot szórtam. Kevés olajjal meglocsolva tettem  sütőbe ahol 180 C fokon 35' sütöttem😋

📌 Nagyon finom, mégis ajánlom aki elkészíti  sütés előtt a  tetejét alufóliával takarja le  majd később vegye le úgy süsse készre vagy ahogy férjuram mondta :"legközelebb inkább főzd meg a krumplit":)

Jó étvágyat kívánok!

6 megjegyzés:

Katalin írta...

Finom lehetett, nagyon guszta. Én mindig hagyományos módon készítem, sajt nélkül, és főtt krumpliból.
Ha nyers a krumpli, akkor biztos jobb fólia alatt sütni, de gondolom így is hamar elfogyott 😊.

Éva írta...

Katalin köszi finom volt de maradok a hagyományos főtt krumplis változatnál mert a tetején nem nagyon puhult meg a krumpli(én voltam az áldozat aki azt megette):)

CathlenKata írta...

Én még nem vettem egyforma krumplit,úgy ahogy azelőtt. Mindig csak összekeverve.
Így mindig megfőzöm. biztosra megyek... Ha nincs itthon tejföl akkor sajtos besamell mártással öntöm le, nagyon finom úgy is. :-) A Pogácsa receptet meg külön köszönöm a nagyim sokat csinált nekünk. Én meg elfelejtettem hogyan is kell.

Éva írta...

Kata ezután nem kísérletezek én sem maradok a főtt krumplinál. Pogácsához sok sikert és váljon egészségedre:)

aranyos fodorka írta...

Jó ötlet, ezt is ki fogom próbálni.

Éva írta...

aranyos fodorka sok sikert, váljon egészségedre!