2022. január 13., csütörtök

Fahéjas briós


 Hozzávalók 6 darabhoz: tészta: 25 dkg liszt, 1,5 dkg friss élesztő, 1 db tojássárgája, 3 evőkanál cukor, 2,5 dkg olvasztott vaj/ margarin, fél kávéskanál őrölt fahéj, csipet só, 1,5 dl tej, tetejére: 1 tojásfehérje, 1 evőkanál cukor, 1 teáskanál őrölt fahéj.

💟
Elkészítése: Kevés langyos cukros tejbe morzsoltam az élesztőt hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a cukrot,  fahéjat, csipet sót összekevertem majd hozzátettem a tojássárgáját a felfutott élesztőt és a tejjel bedagasztottam a tésztát közben az olvasztott vajat is beledolgoztam. Letakarva hagytam duplájára kelni. Ezután enyhén lisztes gyúrótáblán átgyúrtam és hat felé vettem egyenként rudakat sodortam belőle majd feltekertem és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam ahol még 20' pihenés következett. Ezután lekentem a tojásfehérjével és beszórtam a cukor és fahéj keverékével. 
Előmelegített sütőben 200 C fokon 25' sütöttem😋
Jó étvágyat kívánok!

3 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon szépek lettek, és biztos nagyon finomak is. A fahéjas sütik mindig jó választás 😊.

Ani írta...

Csinosak és milyen jó illatuk lehet!

Éva írta...

Katalin köszi finom volt.
Ani köszi és még finomak is:)