2022. május 2., hétfő

Csokis, kókuszos csiga

Napilap receptjét  vettem kölcsön  annyi változtatással hogy nálam kelt tésztából készült😊


Hozzávalók: tészta: 25 dkg liszt/ 15 dkg finomliszt a többi rétesliszt/,  1,5 dkg friss élesztő, 1 evőkanál cukor, csipet só, 1 db tojás/ felverve fele tésztába a többivel kentem/, 2 ,5 dkg olvasztott margarin, 1,5 dl langyos tej, töltelék: 5 dkg csokoládé reszelve,  kókuszreszelék, porcukor,

🌷

Elkészítése: Élesztőt kevés cukros langyos tejbe morzsoltam hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a már felfutott élesztőt a többi hozzávalóval együtt és bedagasztottam a tésztát hagytam duplájára kelni.  Megkelt tésztát  kinyújtottam négyszögletes kevés olvasztott margarinnal megkentem és rászórtam a reszelt csokoládét , meghintettem kókuszreszelékkel és  porcukorral.  Feltekertem a tésztát és 2 ujjnyi vastagra darabokra vágtam amiket sütőpapírral bélelt tepsibe raktam és a maradék tojással kicsit átkentem. Előmelegített sütőben 180 C fokon 20 ' sütöttem . Tetejét porcukorral szórtam  meg😋

Jó étvágyat kívánok !

5 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon finomat sütöttél, a csoki és a kókusz nagyon jó párosítás volt! Szép tetszetősek, guszták 😀.

Okki írta...

Nem hiszed el, de a hétvégén nálunk is csokis-kókuszos csiga készült, és nagyon szerettük. Úgy hogy tudom, hogy milyen finomságot készítettél. :)

Éva írta...

Katalin köszi finom volt.
Okki köszi egyre gondoltunk !

aranyos fodorka írta...

Ezt én "briós"-nak ismerem. Sok dióval megszórt tésztából készült és nagyon szerettük. Idejét nem tudom, mikor ettem - tekintve, hogy a "bóti" hasonlóságok ehetetlenek...

Éva írta...

aranyos fodorka sok dió nekem is jól jönne most ebben dió hiányos vagy inkább drága dió árak idején:)