2022. július 14., csütörtök

Egyszerű kalács

Egy hűvösebb délután sütöttem ezt a  kalácsot amit kicsinek szántam de végül ekkora lett 😉


Hozzávalók: 25 dkg liszt, fél csomag instant élesztő, 2 teáskanál cukor, 1,5 dl langyos tej, 2,5 dkg olvasztott margarin, 1 teáskanál vaníliacukor, kevés  reszelt citromhéj, 1 db tojás sárgája + 1 a tészta kenéséhez , csipet só.


Elkészítése: Kevés langyos cukros tejbe  szórtam az élesztőt kevés lisztet kevertem hozzá és hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem  a már felfutott élesztőt  a  többi hozzávalót és bedagasztottam a tésztát letakarva hagytam 3/4 órát pihenni.  Enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam a már megkelt tésztát amit kétfelé vettem kicsit  egyenként átgyúrtam majd rúdnak sodortam. A két rudat összetekertem és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam  ahol még  pihentettem 10' azután  a tésztát 1 tojássárgájával lekentem és előmelegített sütőben 180 C fokon 25'-g  sütöttem. Mikor kihűlt szeleteltem  vajjal ill. lekvárral  megkenve falatoztunk belőle  !😋

Jó étvágyat kívánok!

7 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon helyes kalácsot sütöttél, finom lehetett lekvárral. De ha most megint jön a kánikula, biztos hogy én sem fogom bekapcsolni a sütőt.
Mi sokszor eszünk hasonlót reggelire, szeretjük 😊.

Éva írta...

Katalin köszi, szerintem pár napig én sem fogok sütni az biztos!

Gizi írta...

Aranyos kis kalácska, és látszik rajta hogy milyen könnyű a tésztája. Váljék kedves egészségetekre.

Éva írta...

Gizi köszönjük!

teller-cake írta...

Milyen jó is lesz ez a friss, sárgabarack dzsemünkkel! Szerintem nem lett nagy, legalább is nálunk biztosan elfogyott volna... ;-)

aranyos fodorka írta...

De jól néz ki ! Már egy ideje készülök én is valami mákos keltet sütni - de ebben a melegben igencsak nehezen állok neki. Talán a jövő héten ? (- vagy se... nehezen bírom ezt a meleget...)

Éva írta...

teller-cake azzal is finom váljon egészségetekre, nálunk meggylekvár volt éppen. Mennyisége kicsit sok volt de jutott a mélyhűtőbe is későbbre majd.
aranyos fodorka köszi. Ha nagyon szeretnéd akkor biztos találná rá időt a reggeli órákban még akkor elviselhető az idő. Meleget én sem szeretem:)