2022. július 11., hétfő

Málnás hüvelykujj süti

Egészen véletlenül találtam erre a receptre  gondoltam fél adagból teszek egy próbát, mivel könnyen elkészíthető és aránylag olcsó kategóriás 😊 


Hozzávalók fél adaghoz amiből 20 db lett: 11,5 dkg margarin, 6,5  dkg kristálycukor + 2-3 evőkanállal a forgatáshoz, 1 db tojás sárgája, 1 tk. vanília aroma, fél citrom reszelt héja, csipet só, 15 dkg liszt, tölteléknek : málnalekvár, de bármilyen lekvár is jó hozzá.  A  megsült és kihűlt süteményekre  olvasztott tejcsokoládét tettem bár fehércsokoládé jobban látszott volna de az nem volt sajna!

  

Elkészítése: Margarint a cukorral kikevertem ezután tettem hozzá a többi hozzávalókat és simára kevertem/ a végén már gyúrtam a tésztát. Kis golyókat formáltam amiket sütőpapírral bélelt tálcára pakoltam/ azért a tálcára mert hűtőbe csak ez fér be/ a golyókat egyenként megforgattam kristálycukorba és a hüvelykujjammal mélyedést csináltam bele  úgy pakoltam vissza a tálcára . Mikor elkészültem az összessel  hűtőbe pakoltam 10'-re . Letelt idő  után kivettem a hűtőből a tálcát óvatosan a papírral  áthúztam  a tésztát tepsire és a mélyedésekbe kis kanállal málnalekvárt tettem   majd  az előmelegített sütőbe pakoltam a tepsit  ahol 180 C fokon 15' sütöttem. Mikor kihűlt a tészta  olvasztott tejcsokoládéval  díszitettem😋

Jó étvágyat kívánok !

7 megjegyzés:

Okki írta...

Szeretjük az ilyen egyszerű és mutatós sütiket. Nagyon finom lehet! :)

Katalin írta...

Málnalekvárral nagyon finom lehetett!

Éva írta...

Okki köszi, finom volt.
Katalin szerintem bármilyen lekvár jó lett volna hozzá de ezzel különösen finom volt, köszi.

Gizi írta...

Nagyon finom süteményt sütöttél! Én éppen ma sütöttem meg, szintén fél adagból a férjemnek, és meggylekvárt tettem bele. Megpróbálom rizsliszttel megsütni, hogy én is megtudjam enni.

Éva írta...

Gizi köszi valóban nagyon finom sütemény. Sok sikert a rizslisztes változathoz is és váljon egészségedre!

Ani írta...

Ezzel már én is kacérkodtam, de a megvalósításig még nem jutottam el. Milyen jó, hogy te olyan gyors vagy. Látsz valamit valahol, és már kész is. Mindannyiunk örömére.

Éva írta...

Ani köszi, valóban erre a receptre híreket olvasva találtam rá. Mivel nem kellett hozzá sok minden gondoltam próba szerencse alapon hogy megcsinálom és milyen jól tettem finom mert nagyon finom. Ha elkészíted majd megtudod :-))