2023. május 16., kedd

Mákos kalács

Jó volt egy kicsit bekapcsolni a sütőt ebben a nem éppen napsütéses időben😏 


Hozzávalók: tésztához: 25 dkg  finomliszt, 1 dkg, friss élesztő,  1 tojás sárgája, 1,5 dl langyos tej, 2,5 dkg olvasztott margarin. csipet só, 1 evőkanál cukor, töltelékhez: 10 dkg darált mák,  1 evőkanálnyi mazsola, 5 dkg cukor, 1 dl tej, csipet őrölt fahéj.

🌸

Elkészítése: Mazsolát kis tálkába tettem langyos vizet öntöttem  rá hagytam ázni. A mákot és a cukrot összekevertem és az előzőleg  felforrósított  tejet  ráöntöttem  majd hozzákevertem a leszűrt mazsolát ,  fahéjat és hagytam hűlni.  A tésztához kevés cukros tejbe morzsoltam az élesztőt amihez kevés lisztet kevertem és pihentettem kicsit. Kimért liszthez öntöttem a már felfutott élesztőt és a többi hozzávalóval együtt bedagasztottam a tésztát amit letakarva  pihentettem  még duplájára kelt.  Enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam a megkelt tésztát átgyúrtam és  kinyújtottam majd a tölteléket rákentem és feltekertem. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam ahol még 20' -ig kelesztettem. Előmelegítettem  közben a sütőt 180 C fokra   és a tésztát  1  tojás és  kevés tej keverékével lekentem  majd a sütőbe  pakoltam ahol 30' sült.😋 (Mióta egyedül vagyok még több finomság  kerül a mélyhűtőbe  1-2 szeletet frissen megeszek a többit  "raktározom"  gondolva a család többi tagjára is!)

Jó étvágyat kívánok !


5 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon szép lett a kalácsod, finom is lehetett! Kalácsféléket jól lehet fagyasztani, azt én is szoktam.

Éva írta...

Katalin köszi, én gyakran akár kekszet, vagy fánkot is lefagyasztok.

Vicuska írta...

Kedvelem a kalácsokat, egyre inkább. Szerencsére jól bírják a lefagyasztást. Milyen jól eső előkapni a fagyasztóból...

aranyos fodorka írta...

Nem tudom miért, de nálunk a diós és mákos kalács kifejezetten karácsony körüli édesség. Pedig milyen finom....A lefagyasztás jó ötlet.

Éva írta...

Vicuska néha ráéhezek én is de mivel frissen 1-2 szelet nekem elég ezért szoktam lefagyasztani.
aranyos fodorka nálunk a karácsonyi bejgli nem kelt tésztából készül. Ezt a fajta kalácsot bármikor különösen a mákost szívesen fogadják.