2023. május 14., vasárnap

Túrós rúd

Házilag készített leveles tésztámból mélyhűtőben még felhasználásra várt egy kis darabka ebből készítettem ezt a túrós sütemény😊


Hozzávalók: leveles tészta,  túró töltelékhez: 20 dkg tehéntúró, 2 evőkanál cukor, 1 teáskanál vaníliacukor, citrom reszelt héja,  1 db tojás, tészta kenésére:  1 db tojás
🌷 
Elkészítése: Töltelékhez a  hozzávalókat összekevertem tojás fehérjét külön felverve habnak  úgy kevertem a töltelékbe. A tésztát kinyújtottam  alsó szélétől kb. 2 cm-re a tölteléket végig kanalaztam majd felgöngyöltem  kétszer és a tésztát végig vágtam a  töltelék mellett. A rudat apró darabokra vágtam úgy tettem sütőpapírral bélelt tepsibe. Még egy  hosszú rudat készítettem  feldaraboltam azt is. A tepsibe tett darabokat  tojással lekentem majd előmelegített sütőben 200 C fokon 20' sütöttem.  Még forró volt a tészta mikor porcukorral szórtam be😋
Jó étvágyat kívánok!

5 megjegyzés:

Fáni írta...

Köszönöm a receptet, ezt a hamis leveles tésztát kipróbálom :)

Katalin írta...

Finom lehetett a túrós töltelékkel! Hasonló házi tésztát én is csináltam már, kicsit több munka van vele mint a boltival, de mindkét fajta finom, és jó ha kéznél van.

aranyos fodorka írta...

Jó ötlet, igaz, csak leveles-tésztám van, de majd veszek egy kis doboz túrót, és én is elkészítem, pl. egy jó babgulyással kész ebéd.

Ani írta...

Ha túrós, csak jó lehet!

Éva írta...

Fáni sok sikert és váljon egészségedre!
Katalin köszi finom volt. Addig még volt a boltunkban fagyasztott változata ennek a tésztának jó volt de egy ideje nincs. Házi változat jó megoldás és finom !
aranyos fodorka sok sikert és váljon egészségedre!
Ani köszi !