2023. június 17., szombat

Bolognai szószos spagetti

Szeretem az egyszerű tésztás ételeket . Az elmúlt években téli napokra tettem el  ehhez hasonló szószokat ami friss paradicsomból készül . Ez  most   paradicsompürével  és csak annyit készítettem belőle amit gondoltam 1-2 napra  elég lesz a tésztához😊


Hozzávalók a szószhoz:  2-3 evőkanál olaj, 1 kisebb darab vöröshagyma, 1 gerezd fokhagyma, fűszerek ízlés szerinti mennyiségben: őrölt bors, só, cukor, oregánó, bazsalikom, babérlevél, zeller-zöldje, csípős paprika, paradicsompüré/amit most használtam 80 g/.

🍅

Elkészítése: Megforrósított olajon megdinszteltem az apróra vágott vöröshagymát  hozzátettem a fokhagymát. Ráöntöttem a paradicsompürét és a fűszereket hozzátéve kevés vízzel felöntöttem és készre főztem. A kifőzött tésztát  a szószba szedtem ki majd összekevertem és tálalásnál reszelt sajttal szórtam  meg. Nagyon finom volt! 

Jó étvágyat kívánok !

7 megjegyzés:

Évi - Ízek és utazások írta...

Nagyon finom lehetett. Egészségedre! :)

Katalin írta...

Nagyon guszta, fincsi lehetett, mi is nagyon szeretjük!

aranyos fodorka írta...

Ehhez hasonló mártást én is készítek, és teszek el télre is belőle. Én néha sült húshoz is használom...

teller-cake írta...

Az egyik kedvenc ételem sok sajttal...<3 Olyan ügyes vagy, hogy magad készítetted a szószt!

Éva írta...

Évi finom volt köszönöm.
Katalin köszi.
aranyos fodorka sült húshoz is finom lehet.
teller-cake gondolom húst is tesztek hozzá, én csak így szósszal is nagyon szeretem, köszönöm.

Ani írta...

Én is magam készítem a mártást, télire is. Takarékos és finom megoldás.

Éva írta...

Ani ahogy mondod !