2023. június 20., kedd

Epertorta 🍓 sütés nélkül

Elsőszülött lányom  születésnapjára készítettem ezt a  tortát az itt talált recept alapján   kicsit változtattam  azt írom le . Ma van a szülinapja de a család  a  hétvégén  köszöntöttük!💓


Hozzávalók:  alaphoz: 20 dkg darált háztartási keksz, 2 evőkanál kakaópor, 10 dkg olvasztott margarin, kevés tej, fehér  részhez: 25 dkg  mascarpone , 3 evőkanál  porcukor,  kis darab citrom reszelt héja, 1 dl felvert tejszínhab, rózsaszín részhez: 15 dkg eper, 25 dkg mascarpone, 2 evőkanál porcukor, 1,5 evőkanál zselatin,  kekszes részre pár szem eper darabolva +  tetejére felvert tejszínhab és eper.

🍓

Elkészítése: Alaphoz a  hozzávalókat összegyúrtam   18 cm  átmérőjű kapcsos  forma alját kivettem a karikát rátettem egy tányérra ebbe nyomkodtam bele az alapot majd hűtőbe pakoltam. Fehér részhez: mascarponét cukorral és a  reszelt citromhéjjal kikevertem végül a felvert tejszínhabbal összeforgattam .A kekszes részre pár darab epret felvágtam rápakoltam  és erre kanalaztam a fehér krémet és ismét hűtőbe tettem. A rózsaszín krémhez az epret pürésítettem  a zselatint kb. 1 dl vízzel elkevertem  felmelegítettem majd lehűtöttem és az eperhez kevertem Mascarponét a cukorral kikevertem végül a zselatinos eperrel összeforgattam és  a fehér részre kanalaztam amit ezután  hosszabb időre hűtőbe tettem. Felvert tejszínhabbal díszitettem a tetejét és eperdarabkákkal.

Isten éltessen nagyon sokáig ! 

 🌹Boldog vagyok hogy megélhettem lányom  kerek évszámának napját, de elkeserít ha arra gondolok hogy férjem már nem lehetett velünk ezen a családi ünnepen.(Az elmúlt év ilyen időszakában már beszéltünk a mi  50. házassági évfordulónkról ami augusztusban van és arról is hogy a következő évben pedig a lányunk 50. születésnapja lesz de  sajnos  Ő ezt már  nem élte meg! ) 

Remélem ha erőm engedi mikor pár év múlva  kisebbik lányom is eléri ezt  kort  tudok neki is még készíteni valami finomságot!

12 megjegyzés:

Katalin írta...

Gyönyörű a torta és nagypn finom is kehet! A lányodnak sok boldogságot, Isten éltesse nagyon sokáig kis családja körében, és jó egészséget mindannyiótoknak!
Ez az ünnepség biztos örömteli, de ugyanakkor szomorú is lehetett számotokra...

Éva írta...

Katalin köszönöm a lányom nevében is. Nagyon nehéz nekem minden nap de különösen az ünnepek pedig nálunk innentől kezdődnek.

Fáni írta...

Boldog születésnapot.

Nagyon gusztusos torta :)

aranyos fodorka írta...

Csatlakozom Katalinhoz, én is minden jót kívánok az ünnep alkalmából. A receptedet pedig elmentettem, mert nagyon jónak tartom, nem túl bonyolult és biztos finom.


aranyos fodorka írta...

Kimaradt: és az eperfagyi receptet is elmentettem, ebben a forróságban szinte nincs is kedve rendesen enni az embernek...

Éva írta...

Fáni nagyon szépen köszönöm!
aranyos fodorka nagyon szépen köszönöm. Sok sikert és váljon egészségedre!

Gizi írta...

Nagyon boldog születésnapot kívánok a lányodnak a kerek évszámhoz! Gyönyörű és finom tortát készítettél.... én is nagyon szeretem a sütés nélküli tortákat, főleg ha nagy meleg van.

Éva írta...

Gizi nagyon szépen köszönöm !

Ani írta...

Nagyon jól néz ki a tortás, és látszik rajta, hogy finom volt. Sok boldogságot kívánok a lányodnak, és vigasztalódást mindannyiótoknak a hiány miatt.

Éva írta...

Kedves Ani nagyon szépen köszönöm !

teller-cake írta...

Isten éltesse az ünnepeltet és a csodakezű tortakészítőt is!

Éva írta...

teller-cake nagyon szépen köszönöm!