2023. június 5., hétfő

Inteligens krémes

Gizinél  cukorbetegeknek  való változatát láttam  régebben ami  nagyon megtetszett és most hétvégén  elkészítettem cukros változatban 😊 


Hozzávalók: 4 db tojás, 5 dl tej, 8 dkg cukor, 1 evőkanál vanília aroma, 8 dkg puha margarin, 7 dkg liszt.

🌸

Elkészítése: A tojások fehérjét csipet sóval kemény habnak felvertem. Sárgáját a cukorral és az aromával kikevertem hozzákevertem a puha margarint majd a lisztet  kevertem  bele. Végül a tejet  és a kemény habot felváltva kevertem a masszához / nem baj ha kicsit darabos marad a hab/.  Kisebb tepsit sütőpapírral béleltem ki és ebbe öntöttem  bele. Előmelegített sütőben 180 C fokon 35' sütöttem. A tepsibe hagytam hűlni  csak ezután vágtam fel és porcukorral szórtam meg. Nagyon finom! 

/Az ajánlott tepsi méret: 18x27 cm.  , nálam ez kicsit nagyobb volt!/ 

Jó étvágyat kívánok !




6 megjegyzés:

Katalin írta...

A tiéd is nagyon finom lehet, akkor én is megsütöttem Gizi receptje után. Nekünk is nagyon ízlett!

Éva írta...

Katalin köszi, finom volt. Talán legközelebb kisebb tepsibe sütöm akkor vastagabb lesz de az íze így is jó volt.

Gizi írta...

Nagyon guszta lett, örülök hogy megsütötted és ízlett.Váljék kedves egészségedre! Nagyon köszönöm hogy megemlítettél, és belinkelted a blogomból a receptet!

Éva írta...

Gizi köszönöm ! Nagyon finom volt szomszédasszonyomnak vittem kóstolót még eddig nem hallott erről a süteményről.

aranyos fodorka írta...

Nem lehetne valahogy ezt krémmel elkészíteni ? (ha már krémes a neve) Én a krémesben a krémet szeretem igazán...Talán egyszer kipróbálom, talán úgy, hogy a kész sütire teszem a krémet...legfeljebb kanállal kell majd enni.... :-)

Éva írta...

aranyos fodorka lehet hogy nem látni jól a képen de a középső réteg puha krémes az alsó és a felső része szárazabb. Kisebb tepsibe kellett volna sütnöm akkor vastagabb lett volna és jobban lehetne látni. Érdemes egyszer kipróbálnod mert hamar elkészül és nagyon finom, sok sikert és váljon egészségedre!