2023. július 30., vasárnap

Zöldbabos rizs/ hús nélkül

Pár évvel ezelőtt készítettem egy blogjátékra a "zöldbabos rizst"  most ennek  a  húsmentes változatát készítettem el😉

Hozzávalók: /pontos mennyiséget nem írok / nekem most sárga hüvelyű bab volt, fűszerek: só, őrölt bors, őrölt rozmaring, zsír vagy olaj, rizs,  vöröshagyma, fokhagyma, kevés reszelt sajt.

🌻

Elkészítése: Megtisztított feldarabolt babot  enyhén sós vízben  kicsit előfőztem . Zsírban megdinszteltem a felkockázott vöröshagymát fokhagymát  fűszerekkel ízesítettem ezután rátettem a babot  kevés vizet öntöttem rá  és összeforraltam. Külön   elkészítettem a rizst amit először pirítani szoktam majd felöntöm dupla mennyiségű vízzel mint a rizs  mennyisége  ételízesítővel  ízesítem és  mikor  már forr  akkor lekapcsolom a gázt alatta és fedővel letakarva hagyom puhulni.  A kész rizst összekevertem a babbal  , tálalásnál reszelt sajttal szórtam meg😋 

Jó étvágyat kívánok !

5 megjegyzés:

Katalin írta...

Finom lehetett! Jók ezek a zöldséges fogások, hisz hem kell mindig húst enni 😊.

aranyos fodorka írta...

Nem lehet ez rossz, esetleg ha hússal nem is, de egy felkockázott kemény-tojással lehetne még javítani rajta.

Éva írta...

Katalin köszi, finom volt gyakran előnyben részesítem a hús nélküli tésztás vagy egyéb ételeket!
aranyos fodorka nekem ízlett így is, de gondolom a tojással is finom lehet.

Ani írta...

A babban sok fehérje van. Jó ez így egy húsmentes napra.

Éva írta...

Ani köszönöm nekem ez most nagyon megfelelt!