2023. szeptember 6., szerda

Darafelfújt

Egyszerű édesség ami könnyen elkészíthető akár csoki öntettel vagy lekvárral  nagyon finom!


Hozzávalók: 8 dkg búzadara, 5 dl tej, 5 dkg cukor, 2 db tojás, kis darab citromhéj reszelve, 2 dkg margarin formát zsírral kenni és zsemlemorzsával szórni.

🌻 

Elkészítése: A tejet a cukornak a felével és a búzadarával  sűrűsödésig főztem. Tűzhelyről levettem beletettem a margarint , citrom reszelt héját elkevertem majd a tojás sárgáját kevertem hozzá és végül a tojás fehérjét a cukor másik felével felvert habként kevertem a masszába.  Az előkészített edénybe öntöttem/amit   zsírral  kentem ki  és beszórtam zsemlemorzsával/  majd az  előmelegített sütőbe 180 C fokon 25' sütöttem. Mikor már kihűlt  akkor vágtam belőle   házi eperlekvárral  egészítettem ki    nagyon finom volt.

Jó étvágyat kívánok !

5 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon guszta, szép magas lett! Néha én is csinálok hasonlót, finom, könnyű desszert.

Éva írta...

Katalin köszönöm.

Gizi írta...

Nagyon guszta! Ó, de régen csináltam már, pedig szeretjük, köszönöm Évikém hogy eszembe juttattad.

aranyos fodorka írta...

Kedvencem nem is olyan régen csináltam - azért jó, mert "egy-személyes" változatban is készíthető. Én csokiöntettel eszem.

Éva írta...

Gizi köszönöm, örülök hogy szeretitek és eszedbe juttattam! Váljon egészségetekre!
aranyos fodorka szeretem én is akár a rizsfelfújt akár ez a változat kis mennyiségből könnyen elkészíthető. Csokival is finom de ha van lekvárom akkor inkább most ezt a változatot választottam !