2023. szeptember 12., kedd

Túró gyűrű

Fagyasztóban lévő kis  adag túró felhasználásával az itt talált recept alapján készítettem 😊


Hozzávalók: 12,5 dkg tehén túró, 1 dkg friss élesztő, 1 dl tej, 4 dkg  puha margarin, 16 dkg finomliszt, csipet só, 1 db tojásnak  a fele, olaj a sütéshez, vaníliás porcukor a kisült tészták tetejére.

🌼

Elkészítése: Az élesztőt  langyos tejbe  felfuttattam. A túrót a margarinnal  és a tojással kikevertem  az élesztős keveréket is hozzátettem végül a liszttel  összedolgoztam  és fél órát pihent. Ezután enyhén lisztes gyúrótáblán  kinyújtottam  kb. 3 mm-es vastagra, majd szaggattam  egy nagyobb és egy kisebb  kiszúróval végül forró olajban kisütöttem. Tetejére vaníliás porcukrot szórtam😋

Jó étvágyat kívánok !

8 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Jók ezek a "kis-mennyiséges" receptek, az egyszemélyes háztartásban hasznosak.....

Éva írta...

aranyos fodorka nem hiszed el de még ez a mennyiség is legalább 3 napig kitartott. Frissen ettem belőle a többit mélyhűtőbe tettem és apránként szedegettem ki.

aranyos fodorka írta...

Szerintem a fagyasztó a mosógép után a második legjobb találmány...Egy személyre nagyon nehéz főzni/sütni - és a mélyhűtő sokat segít abban, hogy ne pazaroljon az ember.

Éva írta...

aranyos fodorka nekem is ez a véleményem okos volt aki kitalálta.

Katalin írta...

Nagyon guszták, ideguríthatnál belőle egy-két karikát 😊

Éva írta...

Katalin köszi, sajnos már elfogyott majd legközelebb😊

teller-cake írta...

Nagyon jól néz ki, pofás sütemény! :-)

Éva írta...

teller-cake köszi.