2024. február 21., szerda

Kakaós csiga

Egészen véletlenül fedeztem fel egy régi bejegyzését Katinak  nagyon megtetszett a recept, gyorsan kipróbáltam ami nagyon  ízlik !  


Hozzávalók: 30 dkg liszt, 1 db tojás, 15 dkg margarin/ puha ill. olvasztott állapotában/, 1 dl tej, 2,5 dkg friss élesztő, 3 kiskanál cukor, töltelék: 5 evőkanál cukor, 4  kiskanál kakaó

Pár darab  olvasztott csokival és kókusszal


Elkészítése: Langyos  cukros tejbe morzsoltam az élesztőt hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a cukrot, tojást  a felfutott élesztőt  és még kb. 1 dl langyos vízzel  összegyúrtam a tésztát.  Kinyújtottam és puha margarinnal  jól megkentem ezután háromfelé hajtottam a tésztát /fentről középre  alulról felfelé ill. össze / és letakarva hagytam duplájára kelni.  A megkelt tésztát téglalap formára nyújtottam olvasztott margarinnal megkentem és a cukor és kakaó keverékével beszórtam majd feltekertem és kb. 2 cm vastagra feldaraboltam  . Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam  a tészta oldalát és tetejét megkentem olvasztott margarinnal és még 15' kelesztés  után előmelegített sütőbe 200 C fokon 25' sütöttem. Nagyon finom  különleges a tésztája élesztős de mégis leveles!
Jó étvágyat kívánok !


6 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Az olvasztott csokis nagyon jól néz ki. Minél több a csoki, annál jobb a süti :-)

Katalin írta...

Nagyon örülök, hogy megsütötted, de annak még jobban örülök, hogy ízlett! 😀 Nagyon jól néz ki csokival leöntve, biztos még finomabbak voltak így.

Éva írta...

aranyos fodorka köszi, nekem most csak kb. 5 dkg csoki volt de ezzel is 5 darabra tudtam önteni ami nagyon finom volt.
Katalin köszönöm ezt a nagyon finom csiga receptet, ezután ezt használom én is !

Gizi írta...

Nagyon guszta és finom csigát sütöttél, váljék egészségedre. Egy csokoládéval bevontat el is csentem.....

teller-cake írta...

Igazán megadtad a módját azzal az öntettel. :-)

Éva írta...

Gizi köszönöm szépen, csokoládés váljék egészségedre!
teller-cake köszi finom volt!