2011. április 16., szombat

Rakott kelkáposzta vagy savanyú káposzta


Hozzávalók: Kelkáposzta, darált  sertéshús, rizs, tejföl
Elkészítése:Kelkáposztát feldarabolom sós vízben megfőzöm leszűröm. A darált sertéshúst pörköltnek elkészítem, a rizst sós vízben megfőzöm.  Mikor már mindennel elkészültem kizsírozok egy tálat lerakom a kelkáposzta felét  arra a rizst majd a pörkölt egy részét  és erre kanalazom a tejfölt.  Ezt kétszer tudom megcsinálni majd a tetejére pakolom a maradék kelkáposztát és a tejfölt.
200 fokon 25' alatt készre sül.

-A mennyiség mindenki tetszése szerint alakítható. Amit én szoktam készíteni: 1/2 kg. hús  1kg kelkáposzta, 2 dl pohárnyi rizs, 2-3 dl  tejföl.
- Nagyon finom savanyú káposztával is  csak akkor a káposztát meg kell pirítani  mielőtt sorjázzuk a hússal és a rizzsel.  
Most savanyú káposztából készítettem!
Jó étvágyat!
                                                                               

2 megjegyzés:

Ami írta...

Ez nagyon finom lehetett! :)

sedith írta...

HAsonló errefelé a kolozsvári káposzta, csak az éppen darált hússal készül. Én nagyon szeretem, a férjem nincs túlságosan oda a káposztás és rizses ételekért, bár megeszi őket, ha éppen azt készítek.:)