2011. szeptember 18., vasárnap

Szülinapi torta !

Ez volt a kis unokám szülinapi tortája! Mondanom sem kell hogy legelőször a cukrokat szedte le,majd utána került kóstolásra a torta !  Ennek a tortának az elkészítésében  sok ötletet  és technikai  megoldást  böngésztem  Kiskukta torta blog nézegetése közben amit  részben sikerült megoldanom. Eddig még marcipánt nem készítettem csak most először, a kis versenyautó ötletét is ott láttam. A külső krém elkészítését is most készítettem először, mert eddig nem ezt használtam , de nagyon finom lett így bővült a választási lehetőségem ezután ilyet is tehetek a tortára!
Hozzávalók:  Torta alap a lúdláb tésztáját  szeretem a tortákhoz ezt már beírtam ITT.
A krém hozzávalói: amivel töltöttem a tortát: 1 csomag gesztenyemassza,  15 dkg. porcukor, 15 dkg. margarin, kevés rumaroma, 2 evőkanál tejszín.
A krém elkészítése: a gesztenyemasszát jól összetörtem, a porcukrot a margarinnal jól kikavartam, majd hozzáadtam az összetört gesztenyemasszát kevés rumaromát , 2 evőkanál tejszínt és jó alaposan kikavartam.  A torta alapot ketté vágtam ezzel a krémmel megtöltöttem,majd  a külső részén : 2 dl tejszínt 1 evőkanál porcukorral 2 evőkanál kakaóporral  kemény habbá vertem fel  és ezzel a krémmel kentem be. A kis marcipán figurával  és cukorkákkal díszítettem./marcipánt kakaóporral és mandula aromával színeztem/

                                                                   

17 megjegyzés:

Csilla írta...

Isten éltesse sokáig!! :)
Szép lett a torta, és a gesztenyekrémmel, hmmm... finom lehetett. :)

Mrita írta...

Az unokádat Isten éltesse nagyon sokáig! A torta pedig szép lett, gesztenyével meg egyenesen nagyon finom. mert imádom.

trollanyu írta...

Mégegyszer boldog szülinapot a kislegénynek:) Nagyon finom tortát készítettél neki, még pár szülinap a családban és profi leszel:)A gesztenyés torta az egyik kedvencem.

Roza írta...

Isten éltesse ezt a tündéri kisfiút!:) És persze a mamáját is!:)

Gerdi írta...

Isten éltesse sokáig az aranyos kis unokádat! Biztos, nem csak a cukor volt finom a tortán:-) A gesztenyekrémet én is nagyon szeretem.

Márti írta...

Isten éltesse sokáig! a torta meg istenien hangzik, gratulálok!

Kati írta...

Isten éltesse az unokádat, nagyon szép tortát készítettél neki.

Petra írta...

Boldog Szülinapot a nagyfiúnak. Nagyon finom tortát készítettél. A marcipán versenyautó nagyon jól sikerült, én elsőre azt hittem, hogy készen vásároltad. Szerintem érdemes próbálkoznod a marcipánnal máskor is :))))

Éva írta...

Lányok: Nagyon szépen köszönöm a szép üdvözlő szavaitokat a kis unokám nevében is ! A torta nagyon finom lett, örülök hogy kipróbáltam a marcipánt, majd még gyakorlom!

Gizi írta...

Boldog szülinapot a kis unokádnak!!! A torta nagyon szép, és biztosan nagyon finom volt.:)

Éva írta...

Gizi: Köszönjük! Fini volt valóban!

marcsis írta...

Boldog szülinapot a kislegénynek!
Gesztenyés torta...hmmm...imádom!

Éva írta...

marcsis: Köszönjük!

Vicuska írta...

Nagyon boldog vidám szülinapot a kis tündérnek :) Gyönyörű és finom tortával örvendeztetted meg, érdekes, hogy a gesztenyés krémet én is mennyire imádom!

Éva írta...

Vicuska: Köszönöm!

Okki írta...

Szép tortát készítettél, és nagyon finomat! :)

Remélem szép ünneplés volt! Habár ilyen alkalmakkor, amikor a kis család összegyűl csakis jó tud lenni :)

Utólag is BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT a kis unokádnak!!!

Éva írta...

Okki: Köszi!Az ünnepelt volt a központban nagyon jó volt hogy itthon volt a család!