2015. március 23., hétfő

Sült csirkecomb zöldségkörettel +Poharas desszert "Itt a tavasz" blogjátékhoz!

Verus blogjátékára jelentkeztem és a játéknak megfelelően készítettem egy húsos ételt zöldségkörettel és egy desszertet aminek piros színt kell tartalmaznia!:-)
                                                                               
Hozzávalók:
2 db csirkecomb
vegyes zöldség
1 db alma
fűszerek:ételízesítő, 1-1 gerezd fokhagyma
2-2 evőkanál olaj
*
Elkészítése: Csirkecombot megtisztítottam  lemostam. 2 evőkanál fűszerkeverékhez 1 gerezd  reszelt fokhagymát és 2 evőkanál olajat  kevertem és ezzel kentem be a húst hagytam 20' pihenni. Ezután sütőzacskóba tettem  és 200 fokon 40' sütöttem. Közben 1  almát megmostam csumáját kivágtam és diószemeket tettem a közepébe  már sült a hús mikor  betettem a sütőbe a hús mellé a tepsibe  sülni . Az almának elég 15'.  Vegyes zöldséghez: olajat forrósítottam erre tettem  rá  1 gerezd reszelt  fokhagymát  majd a zöldséget is hozzáöntve dinszteltem   nagyon kevés vizet öntöttem rá  és  ételízesítőt szórtam hozzá fedő alatt hagytam párolódni a zöldségeket , majd fedőt levéve készre főztem. Nagyon finom volt! A sült alma különösen ízlett a húshoz!
                                                                            *******
                                                                                
Hozzávalók:
/mennyiséget nem írok/
tej
rizs
tejszín
vaníliacukor
vegyes gyümölcs
🌸
Elkészítése: Azért is nem írtam mennyiséget mert tejberizst mindenki  szokásos módon elkészítheti  mint én is most. Csupán annyi változtatással hogy most habbá felvert tejszínt kevertem a kihűlt tejberizsbe, majd poharakba kanalaztam. Fagyasztott gyümölcsök egy részét  egészen kevés vízzel  feltettem a tűzhelyre mikor már forrt akkor 1 evőkanál étkezési keményítőt  1/2 dl vízzel kikevertem  ezzel   besűrítettem  és   hagytam kihűlni. Ebből kanalaztam a rizsre majd egy kevés tejszínt tettem  rá és  a már kiolvadt gyümölcsből pár darabot.. Nagyon finom !
Ui: Cukrot  egyáltalán nem tettem hozzá csupán az 1 teáskanál vaníliacukor volt  amit a tejbe tettem , így sokkal jobban érződik a gyümölcs finom íze!
Jó étvágyat kívánok !

6 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

http://aranyosfodorka.blogspot.hu/2013/11/malnahab.html
Nem tudom, ezt a málnahabot kipróbáltad-e már, csak a most leírt desszertedről jutott eszembe, hogy ajánljam. Nagyon finom !

Éva írta...

aranyos fodorka köszi megnézem majd!

Roza írta...

Évike, nagyon guszta ételeket készítettél!

Katalin írta...

Látom Te is elkészültél a benevezésre:-) Finom lehet amit készítettél!

Okki írta...

Finom menüt állítottál össze, ebédre szívesen elfogadtam volna. :)

Nea írta...

Évi,nagyon csábító az ajánlatod.Én is egyre jobban kedvelem a hús-gyümölcs párosítást. Azért a desszertet sem hagynám ki.