2016. november 5., szombat

Túrós rétes

Mélyhűtőben volt "megbújva" fél csomag bolti réteslap abból készítettem!
                                                                                    
Hozzávalók: Fél csomag fagyasztott réteslap/ 2 lapból áll/, 25 dkg tehéntúró, 2 evőkanál cukor, 1 teáskanál vaníliacukor, reszelt citromhéj, 1 db tojás, mazsola.Kenéshez kevés olvasztott margarin+olaj, zsemlemorzsa.
Elkészítése: Szoba hőmérsékleten hagytam a tésztát kiengedni közben elkészítettem a tölteléket. Túrót villával összetörtem hozzátettem a reszelt citromhéját, kétféle cukrot, előzőleg kicsit beáztatott mazsolát és a tojás sárgáját ezeket összekevertem majd a tojás fehérjét habnak felverve szintén belekevertem.Tiszta konyharuhát kicsit benedvesítettem  erre tettem az egyik lapot  amit olvasztott margarin és olaj keverékével átkentem majd a másik lapot is rátettem amit szintén lekentem  a tésztára keresztben szélesebb csíkban szórtam a morzsából majd rákanalaztam a tölteléket kevés morzsát  szórtam rá és a konyharuha segítségével feltekertem . Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem ahol a tészta külső részét is átkentem a margarinos olajjal. Előmelegített sütőben 200 fokon kb. 20' sütöttem . Mikor már kicsit hűlt akkor szeleteltem és porcukroztam! Nagyon finom! Ebből a mennyiségből  / egy rúdból /9 db  ilyen szeletke lett:)
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: