2018. május 9., szerda

Diós-mazsolás kalács/tojás nélkül

Kevés  pucolt dió megmentése volt a célom mikor eldöntöttem  egyik nap mikor éppen szeles  kicsit hűvösebb idő volt hogy sütök egy kis kalácsot:

Hozzávalók:tészta: 25 dkg finomliszt, 2,5 dkg margarin,  fél csomag instant élesztő, csipet só, 2 evőkanál cukor, 1,5 dl langyos tej,  töltelék: 10 dkg darált dió, 2 evőkanál cukor, 1 teáskanál vaníliacukor, kevés reszelt citromhéj,  beáztatott lecsurgatott mazsola, 5 evőkanál tej.

Elkészítése: Tészta hozzávalóiból tésztát dagasztottam amit letakarva 1 órát pihentettem. Közben elkészítettem a tölteléket: tejhez tettem a kétféle cukrot amit  felmelegítettem levettem a tűzhelyről     és  belekevertem a darált diót , reszelt citromhéjat és a mazsolát  átforgattam és hagytam teljesen kihűlni. A tésztát enyhén lisztes deszkán átgyúrtam  majd  kinyújtottam a töltelékkel megkentem két végét kicsit visszahajtottam  és felgöngyöltem  majd egy  kisebb szilikon formába tettem (vagy olajjal kikent tepsibe ) langyos tejjel átkentem a tetejét  és addig pihentettem még a sütőt bemelegítettem 180 C fokra. Mielőtt a tésztát betettem vizet spricceltem a sütőbe és  ezután tettem be  sülni a tésztát amit 25' sütöttem.   Sütőből  kivéve még forró volt mikor átkentem olvasztott margarinnal és cukros dióval szórtam meg a  tetejét. Nagyon finom puha kalács!
Jó étvágyat  kívánok !

2 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon guszta! Jól hasznosítottad a kevés diódat :-) A tetején megszórt dió is nagyon finom lehet rajta!

Éva írta...

Katalin köszi nagyon finom puha kalács!