2018. június 12., kedd

Ízesített meggylekvár /téli napokra

 Az idén a gyümölcs árak miatt nem hiszem hogy a sok üres befőttes üvegeimet megtudom majd tölteni, sajnos😞
Azért igyekszem mert a házilag elkészített lekvár amellett hogy finom, ha utána számolunk gazdaságosabb is:)
/őrölt fahéj -szegfűszeg/ 4 üveggel lett
Hozzávalók és elkészítése/röviden:  1,5 kg meggy, 25 dkg cukor, 1 cs.Haas 3:1, 1 tk.citromlé,  őrölt fahéj és szegfűszeg / mennyiség mindkettőből csipetnyi csak!! Megmostam a gyümölcsöt magoztam turmixoltam átkevertem a zselésítővel feltettem főzni 5'-re hozzátettem a citromlevet fűszereket cukrot és ismét átforgattam összefőztem 5'-ig. Ezután szedtem üvegekbe lezártam, fejre állítottam 5' majd vissza, hagytam kihűlni letakarva ezután felcímkézve ment helyére! 
🍒Még egy adag készült  mennyiség elkészítés hasonló az előzőekkel csak most fél rúd vaníliával ízesítettem(belefőztem majd mielőtt üvegekbe raktam a lekvárt kivettem belőle)

🍒

6 megjegyzés:

Katalin írta...

Finom lesz majd, jó lesz a téli napokon :-)
Nálunk a piacon is nagyon drágák a gyümölcsök, tele vannak a polcok, asztalok, én is kevesebbet vettem már idáig is, mint az előző években...

Ani írta...

Bizony. Enni meg mégis csak kell valamit.Szép lett.

aranyos fodorka írta...

:-) Na, ma pont én is ezzel "szórakoztam". Egész véletlenül 4 kilónyi "maradék" meggyet lealkudtam az árusnál (aki nagyon akart már hazamenni) 300.- Ft/kg-ra, és elhoztam. Jaj, csak ne lett volna délután olyan szörnyen meleg. Most viszont az eperlekvár után kész a meggy is. Már csak kajszi kell és jöhet a tél :-)

Éva írta...

Katalin drága és nem lehet kivárni hogy olcsóbb legyen mert egyik nap van a másik nap már el is tűnik. Így jártam az eperrel is már két éve hogy nem sikerül belőle lekvárt csinálni mert nagyon finom!
Ani így ahogy mondod:-)) Köszi!
aranyos fodorka akkor szerencséd volt , ügyes vagy nekem eddig ennyi van csak talán majd később lesz valami még?

marisz57 írta...

Jól tetted Éva, hogy lekvárt főztél - ami van, abból. Én is meggyből, cseresznyéből, rebarbarából főztem eddig, barackunk pedig egyáltalán nem terem - de másoknak se a mi környékünkön. Gyenge tököt szoktam összefőzni valamilyen éppen adódó gyümölccsel, meg sárgarépát.. Reménykedem benne, hogy majd még tudok valamilyen lekvárt főzni. :)

Éva írta...

marisz57 ezt a tökös párosítást már hallottam de még nem próbáltam jó lehet. Barackba reménykedem talán még tudok majd abból is meg talán szilva, köszi hogy meglátogattál!