2018. december 12., szerda

Csokoládés, aszalt sárgabarackos marcipángolyó /házilag gasztroajándéknak


Hozzávalók: 20 dkg natúr marcipán, 4 szem aszalt sárgabarack, mézeskalács fűszerkeverék ízlés szerinti mennyiségben, 10 dkg étcsokoládé , kevés fehér csokoládé. / 14 db lett /
🎄

Elkészítése:  Aszalt sárgabarackot apróra daraboltam kevés fűszerkeveréket szórtam rá  és a marcipán masszával jól összegyúrtam. Kis golyókat formáltam amit tányérra pakolva kis időre hűtőbe tettem csupán addig még gőz fölött megolvasztottam az étcsokoládét. A hűtőből kivett golyókat egyesével  egy evőkanálba raktam és egy teáskanál segítségével csokoládéval bevontam majd sütőpapírra raktam. Mikor elkészültem az egésszel  hűtőbe pakoltam dermedni. A fehér csokoládét is gőz fölött olvasztottam meg és a hűtőből kivett golyókra  mokkáskanál segítségével  rácsurgattam.Mikor megdermedt a csoki akkor pakoltam kis papír kapszlikba amiket dobozba raktam és hűvös helyre tettem.
🎁

3 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon finom lehet! Szeretjük a marcipánt, régen többször csináltam házilag, de egyre drágább a mandula, így egyre ritkábban készül :-)

aranyos fodorka írta...

Kipróbáltam aszalt áfonyával ! És csak barna csokival (fehérem nem volt).De így is nagyon finom lett !

Éva írta...

Katalin ha készítek házilag akkor én nem mandulával készítem, de ez most bolti volt.Nálam sem sűrűn készül de ez most ajándék lesz, köszi!
aranyos fodorka örülök hogy elkészítetted váljon egészségedre!(Az áfonyás változat nekem is megfordult az eszembe)