2019. május 30., csütörtök

Diós-fahéjas háromszögek kelt tésztából/tojás nélkül

Kevés darált dió felhasználásával készítettem természetesen a talált receptet ennek megfelelően alakítottam kicsit változtattam😉

Hozzávalók:tészta:25 dkg liszt, 1,5 dl  tej, 1 tk cukor, 2 dkg margarin, 1 dkg friss élesztő, csipet só, töltelék: 4 dkg margarin, 3 ek. porcukor, 1 kávéskanál őrölt fahéj, 5 dkg darált dió,kenéshez: kevés tej és szórásra cukor /ebből a mennyiségből 9 db lett/
🌼
Elkészítése:Élesztőt kevés langyos tejbe morzsoltam cukrot és kevés lisztet tettem hozzá és hagytam felfutni. Kimért liszthez  öntöttem a  már felfutott élesztőt csipet sót és a langyos tejjel bedagasztottam a tésztát közben hozzátettem az olvasztott margarint is. Letakarva  3/4 órát pihentettem. Enyhén lisztes gyúrótáblán a tésztát kinyújtottam és megkentem az előzőleg összekevert töltelékkel majd feltekertem és háromszögekre vágtam aminek a közepét fakanál segítségével  lenyomtam. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam és  tejjel lekentem és cukrot szórtam rá. Előmelegített sütőben 180 C fokon 25' sütöttem/ tepsi alá edénybe vizet tettem/😋
forrás: innen 
Jó étvágyat!

5 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon szépek lettek! Érdekes formázás, még nem is láttam ilyet :-) Nagyon tetszik, egyszer biztos kipróbálom majd...

Vicuska írta...

Gyönyörű!

Éva írta...

Katalin köszi!
Vicuska köszi!

Unknown írta...

Nagyon szuper és egyszerű.vasárnap megcsinálom!



Éva írta...

Unknown váljon egészségetekre!