2019. május 27., hétfő

Krumpli laska "Gasztroangyal"

Egy régi finom étel ami  az olcsó kategóriába tartozott / ez különösen régen volt igaz mikor még a krumpli is olcsóbb volt/. A mi családunk  krumplilángosként ismeri és szeretjük a mai napig is amit általában olvasztott zsírral vagy sült szalonna zsírjával kenünk meg. Van aki szilvalekvárral keni meg, mivel van még egy üveg előző évi lekvárom  ezt a receptet most csak azért "tesztelem"  hogy kedvenc lekvárommal  kenhessem meg😊

Hozzávalók: 25  kg krumpli, 15 dkg liszt, só / ebből lett 8 db, ebből 4 lekváros nekem, 4 olvasztott zsírral kenve férjuramnak/
🌼
Elkészítése: Megpucoltam a krumplit feldaraboltam és enyhén sós vízben puhára főztem. Krumplinyomón áttörtem és hagytam hűlni. Kimért liszthez tettem a már kihűlt krumplit sót tettem hozzá és tésztának összegyúrtam hengerré formáltam. Késsel darabokat vágtam a tésztából és kerek lapokra nyújtottam amit forró palacsinta sütőbe tettem /zsiradék nem kell az edénybe  / és mindkét oldalát pár perc alatt készre sütöttem./Régen ezt tűzhely tetején sütötték vagy  gázon vaslapon /😋
Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

Katalin írta...

Finom lehetett! Jók ezek a régi egyszerű ételek, amiket nem szabadna elfelejtenünk....

Éva írta...

Katalin finom volt. Aki ezt egyszer kóstolta az biztos nem felejti el:)

Tiffanylda írta...

Olyasmi, mint a szilvás gombóc tésztája, csak kinyújtod, megsütöd, nem? Biztos finom, én minden krumplisat szeretek.:) A legegyszerűbb, legolcsóbb (ha van még ilyen) receptek a legjobbak! Köszi!

Éva írta...

Tiffanylda tulajdonképpen igen olyan a tésztája de azért kicsit ez a tészta sűrűbb:) Nálam is nyerő a krumplival készült tészták, köszi!