2019. május 6., hétfő

Krumplis lángos "Gasztroangyal"

Lángos receptem is van több fajta de kíváncsi voltam erre a változatra is ezért csökkentett mennyiségből tettem egy próbasütést😊(Hamar elkészül és könnyen formázható a tészta)
Hozzávalók 6 db lángoshoz: 35 dkg liszt, 1,5 dkg friss élesztő,  15 dkg krumpli, só, csipet cukor, kb. 2,5 dl langyos tej, olaj a sütéshez.
😉
Elkészítése: Krumplit megmostam és héjával együtt puhára főztem  megpucoltam és összetörtem. Kevés langyos tejbe tettem csipet cukrot  az élesztőt teáskanálnyi lisztet elkevertem hagytam felfutni. Kimért lisztbe tettem a krumplit  felfutott élesztőt sót és a tejjel bedagasztottam. Letakarva 30' kelesztettem ezután enyhén lisztes gyúrótáblára tettem ahol átgyúrtam és kézzel  darabokat téptem a tésztából amiket kis cipónak formáltam és még 10' pihentettem. Felforrósítottam az olajat és a kis cipókat kézzel kerekre huzogattam lángos nagyságra  ezután  mindkét oldalukat pirosra sütöttem. Tejföllel megkenve reszelt sajttal szórva  nosztalgiáztunk  otthoni körülmények közt május elseje délutánján:-))😍
Jó étvágyat!

5 megjegyzés:

Katalin írta...

Finomat ettetek megint :-)

Vera írta...

Összefutott a nyál a számba...párom nem szereti, egy magamnak meg nem készítek...de köszönöm a receptet...én imádom...

Éva írta...

Katalin köszi finom volt:)
Vera ha mégis rászánnád magadat váljon egészségedre!

aranyos fodorka írta...

Pénteken lángosozunk a barátnőmmel. Egy embernek nem túl gazdaságos a lángos sütés, habár én már próbálkoztam a tészta lefagyasztásával is, és sikerrel jártam !
Szóval én pénteken fogom élvezni ezeket a mennyei ízeket ! :-)

Éva írta...

aranyos fodorka nekünk is sok volt ez a mennyiség de én a kisütött lángost ami megmarad azt szoktam lefagyasztani. Jó szórakozást pénteki falatozáshoz és jó étvágyat!