2019. november 26., kedd

Diós-cukros rúd

 Kelt tésztára vágytam 😉 fahéjas változatát itt találjátok  a blogomban

Hozzávalók: tészta: 30 dkg liszt, 1,5 dkg friss élesztő,1,5 dl langyos tej,  3 dkg olvasztott vaj/margarin, csipet só, 1,5 evőkanál cukor,  1 tojássárgája+ fehérjének a fele, kisült tészta kenéséhez: egy evőkanál olvasztott vaj/margarin, szórásához 2 evőkanál cukor-2 evőkanál darált dió és csipet őrölt fahéj keveréke.
🍂
Elkészítése: Kevés langyos cukros tejbe morzsoltam az élesztőt  teáskanál lisztet kevertem bele és hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a többi hozzávalót a felfutott élesztővel és bedagasztottam a tésztát  apránként beledagasztottam az olvasztott vajat is. Letakarva hagytam duplájára kelni. Lisztes gyúrótáblán kicsit átgyúrtam majd 6 felé osztottam egyenként kerek cipóra formáltam. Ezeket a cipókat nyújtottam  egyenként téglalap formára  aminek egyik végén késsel  párhuzamosan bevágásokat csináltam kb. a tészta 2/3 részéig. Arról az végéről ahol  egybe volt a tészta felgöngyöltem és úgy tettem a sütőpapírral bélelt tepsibe hogy a vágott rész vége alulra kerüljön. Mikor elkészültem az egésszel letakarva fél órát pihentettem. Előmelegített sütőben 180 C fokon 20' sütöttem. Mikor kivettem a sütőből olvasztott vajjal lekentem és megforgattam a diós keverékbe majd rácsra tettem szikkadni.
Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

Tiffanylda írta...

Kezdődik a karácsonyra hangolódás?:) A cukor, dió nekem a telet idézi. Úgy hallom, jön is! Fincsi lehet a kiflid, jól is néz ki, bekapnám, ha ehetnék keltet... Köszi, a receptet mentem, a többiek ehetnek!;)

Éva írta...

Tiffanylda lehet hogy már itt van a közelben a tél de én most a kelt tésztára hangolódtam inkább köszi.Többieknek váljon egészségükre:)